Xarxa sense fil de la Universitat d'Alacant

La Xarxa Sense fil de la UA (eduroam) és una extensió de la xarxa local, disponible en el 99% del Campus de Sant Vicent.

eduroam (Educational Roaming) és un projecte internacional en el qual participa la Universitat d'Alacant, que pretén crear un únic espai WiFi que possibilite l'accés sense fil a Internet de forma senzilla quan es duga a terme un desplaçament a una institució associada al projecte.

Pots configurar-ho seguint les instruccions i programes de configuració disponibles. Suport i ajuda.

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

13/05/2019
Modificació tutorial iOS

Es modifica el tutorial de iOS per a incloure un pas afegit en la versió 12.2

09/04/2019
Canvi de contrasenya Wifi

S'afigen tutorials per a canviar la contrasenya Wifi d'eduroam en diferents dispositius.

TecnologiaNovetats web
28/09/2018
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a les versions d'Android

21/11/2017
Fi de servei xarxa sense fil en Windows XP i Vista

A partir del 22 de novembre de 2017, els dispositius amb Windows XP i Windows Vista no podran seguir utilitzant la xarxa sense fil eduroam en la Universitat d'Alacant.

Açò és a causa que aquests sistemes operatius han quedat obsolets i no suporten els nous algorismes de seguretat.

04/07/2016
Canvi certificat eduroam

El servei d'autenticació d'eduroam de la Universitat d'Alacant requereix actualitzar el certificat de connexió a la xarxa sense fil.

Amb data 18 de juliol de 2016, s'ha substituït el certificat CA inal09 per inal16. Els dispositius (portàtil, mòbil, tablet, etc.) que no estiguen actualitzats amb el nou certificat, donaran error en connectar-se a la xarxa sense fil.

Si té algun problema o necessita més informació, envie un missatge a wireless@ua.es.

30/07/2015

eduroam per a Android 4.4 i 5 mitjançant l'app d'eduroam CAT

08/05/2015

eduroam per a Android 5

11/12/2014

eduroam per a Chromebook

30/10/2014
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam para Windows Phone 8.1.

18/09/2014
Problema en instal·lar el certificat CA wifi en Android 4.3

En algunes ocasions, a partir d'Android 4.3, en instal·lar el certificat wifi de la UA, el dispositiu sol·licita una contrasenya per a "l'emmagatzematge de credencials". Aquesta contrasenya la genera el propi dispositiu Android i es desconeix.

En aquest cas, per a poder instal·lar el certificat, has d'accedir primer a Ajustos → Seguretat → Bloquege de pantalla i seleccionar un Pin o Contrasenya.

Una vegada configurat un mètode de bloqueig de pantalla segur, pots instal·lar el certificat wifi sense problemes.

Notes:

• Si una vegada instal·lat el certificat, canvies la manera de bloqueig de pantalla, el certificat instal·lat prèviament no serà vàlid i hauràs d'instal·lar-ho de nou i seleccionar-ho en la configuració d'eduroam.
  • Hem detectat que en certes ocasions el Patró sí que és acceptat per a instal·lar el certificat.
25/02/2014
Mòbils clònics

L'aparició de gran quantitat de fabricants de dispositius mòbils clònics ha ocasionat que molts d'ells no complisquen amb els estàndards.

Açò pugues no afectar a la connexió wifi de casa però sí en xarxes empresarials com la utilitzada en la Universitat d'Alacant, provocant que aquests mòbils no puguen utilitzar-se en la xarxa wireless de la UA o patisquen problemes de navegació o connexió.

No s'oferirà suport a aquests dispositius.

23/09/2013
Instal·lador eduroam en Android

Actualment no existeix cap aplicació que participe oficialment en el projecte eduroam, per la qual cosa desaconsellem la utilització de qualsevol aplicació d'aquest tipus per motius de seguretat.

15/02/2013
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a Windows Phone 8.

30/11/2012
Aplicació de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a Windows 8. La utilitat de configuració suporta ara Windows 8.

03/10/2012

eduroam per a Android 4

20/09/2012
Problema amb BlackBerrys SO 7

Els models de BlackBerry Curve 9360, Curve 9380 i Bold 9790 actualment no funcionen amb eduroam. BlackBerry té coneixement del problema i haurà de resoldre-ho amb futures actualitzacions del sistema operatiu.

Més informació en la web de BlackBerry.

31/05/2012
10 anys d'eduroam

Avui es compleixen 10 anys des del 30 de maig de 2002, data en la qual Klaas Wierenga enviava una proposta per a realitzar proves que permeteren la itinerància d'usuaris de la comunitat acadèmica i d'investigació a escala internacional.

Nota de premsa de RedIRIS:

Article en el blog d'eduroam:

Nota de premsa internacional (GEANT i Terena):

28/03/2012
Mòbil ZTE Skate (Orange Munte Carlo) incompatible amb wifi UA

S'ha detectat una incompatiblidad del mòbil ZTE SKATE, també comercialitzat per Orange amb el nom d'Orange Monte Carlo, amb la xarxa wifi de la UA.

Aquest mòbil no podrà utilitzar eduroam en la Universitat d'Alacant.

08/02/2012

eduroam per a Windows Phone 7

23/12/2011
Actualització recomanada

Els mòbils Samsung Galaxy Ace amb versió d'Android 2.3.3 han d'actualitzar-se a una versió superior abans d'utilitzar eduroam.

23/09/2011
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a iPod Touch, iPhone i iPad mitjançant un perfil de configuració automàtic.

Aquest perfil redueix a uns pocs clics la configuració d'eduroam en dispositius amb iOS.

27/07/2011
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a Windows mitjançant una utilitat de configuració.

25/07/2011
Instruccions de configuració de la xarxa sense fil de la UA

eduroam per a Mac OS X 10.7 Lion i 10.8 Mountain Lion.

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant

Alacant (Espanya)