Instal·lació per a Linux Ubuntu

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Partint que en l'ordinador està instal·lat el wpa_supplicant i els drivers de la targeta suporten WPA2-AES, la configuració usant l'entorn gràfic seria la següent:

1 Descarrega el certificat CA en l'ordinador amb ubuntu.

2 En Ubuntu, en el menú d'a dalt en la part dreta selecciona la icona de l'administrador de xarxes.

ubuntu1.jpg

3 Després del menú que apareix, selecciona la xarxa eduroam i configurala amb les següents opcions:

- L'usuari i la contrasenya són el teu identificador i contrasenya de Campus Virtual.
- El certificat CA és l'arxiu que has descarregat més amunt.

ubuntu2.jpg

ubuntu3

En La captura d'imatge anterior apareix el certificat inal09.der que cal substituir per inal16.der.

En alguns casos, el gestor de xarxes que originalment ve amb Ubuntu (network-manager) no funciona correctament. Existeix una alternativa trucada WICD per a aquests casos que es pot trobar en http://wicd.sourceforge.net/ .

La UV ha publicat en el seu WEB una ajuda per a configurar l'accés a eduroam usant WICD. La pots consultar en http://www.uv.es/cuan/cas/bitacola/2009-02-13_14-12-12.wiki

Si aquesta configuració automàtica no funciona, intenta-ho amb les instruccions generals de linux.

Preguntes freqüents

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant