EDUROAM. Instal·lació per a Windows 7

En aquesta pàgina s'explica el procediment per a configurar manualment eduroam en Windows 7, però recomanem l'ús d'una nova utilitat que facilita la seua configuració.

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

En la captures apareix el certificat inal09.cpd.ua.es però actualment s'utilitza inal.16.cpd.ua.es.

Descarrega el certificat CA i fes doble clic sobre ell.

Instal·lació certificat

Prem a Instal·lar certificat.

Fes clic en Següent i selecciona "Col·locar tots els certificats en el següent almacen", i a continuació l'almacen "Entitats de certificació raiz de confiança" mitjançant el botó Examinar...

Fes clic en Següent i Finalitzar en les dues següents pantalles.

seguretat

Fes clic en Si quan pregunte si desitges instal·lar el certificat i aquest, quedarà instal·lat ja en l'equip.

Fes clic amb el botó dret del ratolí sobre la icona de connexions de xarxa sense fils, selecciona l'opció "Obrir el Centre de xarxes i recursos compartits".

Icona de xarxes

La informació sobre xarxes d'aquesta pantalla pot variar respecte de la imatge que es mostra ací.

Centre de xarxes

Fes clic a" Configurar una nova connexió o xarxa" i a continuació, a "Connectar-se manualment a una xarxa sense fil".

Configurar connexió de xarxa

En Nom de la xarxa, escriu eduroam, en la pestanya de Tipus de seguretat, selecciona WPA2-Enterprise i en Tipus de xifrat, AES.

Configuració eduroam

Prem en Següent i en la següent pantalla fes clic a "Canviar la configuració de connexió".

Canviar config. eduroam

S'obrirà la finestra de propietats de la xarxa sense fil eduroam i en fer clic en la pestanya "Seguretat", es mostrarà la finestra següent.

Propietats eduroam

Si deixes marcada la casella "Recordar les meues credencials per a aquesta connexió cada vegada que inicie sessió" solament et demanarà l'usuari i contrasenya la primera vegada que connectes a eduroam. Si la desmarques, demanarà les credencials cada vegada que s'intente connectar a eduroam.

En prémer sobre el botó de "Configuració" accedeixes a la pantalla on has de seleccionar el certificat instal·lat al començament d'aquest manual, inal.16.cpd.ua.es.

Seleccionar certificat

Prem de nou en el botó "Configurar" del mètode d'autenticació EAP-MSCHAP v2 i desmarca la casella que es mostra en la següent imatge.

Propietats EAP

Quan Windows detecte que estàs dins de l'àrea de recepció d'eduroam, et demanarà la teua identificació i contrasenya i connectarà a la xarxa.

Usuari

Preguntes freqüents