EDUROAM. Instal·lació per a SYMBIAN3

Aquest manual de configuració de la xarxa sense fil "eduroam" en un dispositiu amb sistema operatiu Symbian3 s'ha fet amb un Nokia C6-01.

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la  en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Descarrega el certificat CA (autoritat certificadora).

Les captures de pantalla pertanyen a l'anterior certificat inal09. El certificat actual és inal16.

Després connecta el dispositiu SYMBIAN a l'ordinador per a copiar el certificat "inal16.der" en la memòria del dispositiu. És possible que siga requerida la instal·lació prèvia en el PC del corresponent programari del fabricant del telèfon.

Una vegada copiat el certificat al telèfon pots desconnectar aquest del PC.

Usant el" Gestor d'Arxius" del mòbil, accedeix a la ubicació on guardastes prèviament el certificat i fes clic sobre ell.

Es mostraran les pantalles següents en les quals has de prémer sobre el botó "Guardar" o "Acceptar" segons corresponga, excepte en l'última pantalla que has de seleccionar primer l'opció "Internet" i a continuació a" Acceptar".

Instal·lació del certificat-1 Instal·lació del certificat-2
Instal·lació del certificat-3 Instalación de el certificat-4

Per a configurar la connexió a la xarxa sense fil, accedeix a" Menú Principal" --> "Ajustes" --> "Connectivitat" --> "Ajustes" --> "Destinacions de xarxa" --> "Internet".

Menú symbian1 Menu symbian2
Menu symbian2 Menu symbian3
Menu symbian4

A continuació procedeix a detectar la xarxa que vols utilitzar.

La primera pantalla mostrarà unes xarxes diferents a les de l'exemple però no importa. Prem sobre el botó "Opcions" i a continuació en "Punt d'accés nou".

Contesta "" a la cerca automàtica de punts d'accés i després d'açò selecciona "WLAN" i "eduroam".

Detectar punt d'accés1 Detectar punt d'accés2
Detectar punt d'accés2 Detectar punt d'accés4
Detectar punt d'accés5

Una vegada has detectat la xarxa eduroam, procedeix a modificar la seua configuració.

1. En "Manera seguretat de WLAN", tria "802.1x".
  2. Prem sobre "Ajustes seguretat WLAN".

Configuració eduroam1

Prem sobre "Ajustos plug-ins EAP".

Configuració eduroam2

En la següent pantalla has de seleccionar "EAP-PEAP" deshabilitant la resta de marques. Per a deshabilitar hauràs de mantenir pressionada l'opció no desitjada fins que aparega un menú contextual que permeta desactivar-la o també la pots marcar i després prémer en "Opcions" i "Desactivar".

Edita la configuració de" EAP-PEAP" prement sobre ell o accedint a" Opcions" --> "Editar".

Configuració eduroam3

Canvia els següents valors en els ajustos d'EAP-PEAP:

1. En "Certificat d'autoritat" selecciona el certificat instal·lat al començament del tutorial.
  2. En "Nom usuari en ús" canvia la selecció per" Definida per usuari".
  3. En "Nom d'usuari" escriu la teua identificació de Campus Virtual.
  4. En "Àrea en ús" canvia la selecció per" Definida per usuari".
  5. A" Permetre PEAPv1" canvia a" No".

Configuració eduroam4

Avança de pàgina prement sobre la fletxa situada en la part superior de la pantalla.

En la següent pantalla has de seleccionar "EAP-MSCHAPv2" deshabilitant la resta de marques. Per a deshabilitar hauràs de mantenir pressionada l'opció no desitjada fins que aparega un menú contextual que permeta desactivar-la o també la pots marcar i després prémer en "Opcions" i "Desactivar".

Edita la configuració de" EAP-MSCHAPv2" prement sobre ell o accedint a" Opcions" --> "Editar".

Configuració eduroam5

Configura EAP-MSCHAPv2:

1. En "Nom d'usuari" escriu la teua identificació de Campus Virtual.
  2. En "Petició de contrasenya" posa l'opcion en "No".
  3. En "Contrasenya" introdueix la teua contrasenya de Campus Virtual.

Configuració eduroam6

Ja està configurada la xarxa i pots tornar al menú principal del mòbil.

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant

Alacant (Espanya)