EDUROAM. Instal·lació per a SYMBIAN

Aquest manual de configuració de la xarxa sense fil "eduroam" en un dispositiu amb sistema operatiu Symbian s'ha fet amb un Nokia N81.

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Primer descarregarem el certificat CA "inal16.der" (autoritat certificadora).

Les captures de pantalla pertanyen a l'anterior certificat inal09. El certificat actual és inal16.

Ara connectem el dispositiu SYMBIAN a l'ordinador i ho sincronitzem usant "PC Suite" per a accedir al "Sistema de Gestió d'Arxius":

captura1.jpg

Copiem el certificat descarregat (inal16.der) en la memòria del dispositiu.

Una vegada copiat els certificats al telèfon podem desconnectar aquest del PC.

Usant el "Gestor d'Arxius" accedim a la ubicació dels certificats en el nostre mòbil:

Screenshot0001.jpgScreenshot0002.jpg

Screenshot0003.jpgScreenshot0004.jpg

Screenshot0005.jpg

Per a importar els certificats, seleccionem el que anem a importar i en "Opcions" premem "Obrir".

En el cas de l'inal16.der tindrem la següent seqüència:

caScreenshot0007.jpg

Quan ens pregunte "Usos del certificat" seleccionarem "Internet":

Screenshot0008.jpgScreenshot0010.jpg

Ara hem de configurar la connexió a la xarxa sense fil. Per a açò anem "a Eines" -> "Ajustes" -> "Connexió" ->"Punts d'Accés":

herramientasap

apap

i en "Opcions" seleccionem "Punt d'accés nou":

ap

En "Nom de connexió" posem "eduroam", en "Portador de dades" posem "LAN Sense fil", en el nom de la xarxa posem "eduroam" (si estem en un lloc amb cobertura la podem cercar i que ell emplene aquest camp), "Estat de xarxa" posem "Pública", en "Manera de seguretat WLAN" posem "WPA/WPA2" i en "Pagina d'Inici" posem que pàgina web volem que òbriga en connectar-se per wifi:

:Screenshot0019.jpg

Ara entrem "en Ajustos seguretat WLAN". El tipus de WPA/WPA2 és EAP i entrem "en Ajustos plug-ins EAP":

ajustes

En la llista que ix de possibles tipus EAP, deixem només actiu "EAP-PEAP" desactivant la resta:

Seleccionem "EAP-PEAP" i en opcions premem a "Editar":

Screenshot0030.jpg

En "Certificat personal" deixem "no definit", en Certificat d'autoritat" seleccionem el que acabem d'importar i en "Nom usuari en ús" seleccionem "Definit usuari".

Screenshot0028.jpg

Afegim el nostre "Nom d'usuari"

Screenshot0030.jpgScreenshot0031.jpg

Screenshot0032.jpgScreenshot0033.jpg

Seleccionem EAP-MSCHAPv2 i en "Nom d'usuari" i "Contrasenya" introduïm les nostres dades d'usuari de Campus Virtual. Seleccionem "no" en "Petició de contrasenya".

Screenshot0034.jpg

Tornem a l'inici i seleccionem la xarxa sense fil eduroam. Li donem a connectar i ja hem acabat el procés.

Screenshot0035.jpg

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant