EDUROAM. Instal·lació per a MAC US

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Per a configurar la connexió de MAC OS X 10.4 Tiger a la xarxa sense fil "eduroam" has de seguir els següents passos:

1.- Importar el certificat CA:

Per a importar el certificat de seguretat que prèviament has descarregat, has d'accedir al gestor de certificats de MAC que es diu "Accés a Claus" i que es troba en HD->Applications-> Utilities->Accés a Claus:

A continuació has d'importar el certificat de l'Autoritat Certificadora (en la imatge es mostra "cacert.der" però actualment és "inal16.der") però aquesta vegada en "X509Anchors" seguint el mateix procés d'abans. Aquesta vegada et demanarà la contrasenya d'usuari del sistema:

És possible que no pugues importar els certificats d'aquesta forma. En aqueix cas mana un correu a wireless@ua.es. Atenció, és preferible fer-ho de forma gràfica com s'acaba d'explicar.

Per a modificar un paràmetre de configuració del certificat fes doble clic sobre el certificat que acabes d'importar i en ajustos de confiança canvia la configuració a confiar sempre.

Les pantalles corresponen al certificat inal0708. Actualment s'utilitza el certificat inal16.

Si no es fa aquest pas, cada vegada que et connectes a la xarxa et mostrarà aquesta pantalla. És recomanable per la teua seguretat realitzar el pas anterior.

verificacion

Una vegada importats els certificats has de configurar la connexió accedint al gestor "Connexió a Internet" que es troba en "HD"->"Applications".

Has de seleccionar 802.1X per a configurar la connexió a "eduroam". Si no apareix l'opció 802.1X al costat de la de VPN, és per que es tracta de la primera vegada que ho vas a configurar. En aqueix cas has d'anar al menu "Arxiu" i escollir "Nova connexió 802.1X" i en aqueix moment t'apareixerà una finestra com la següent:

Indica que desitges crear una "Configuració" nova i arribaràs a una finestra com la següent on:

• en "Descripció" has de posar un text que descriga aquest perfil (per exemple, "connexió a eduroam en la UA")
  • en "Port de Xarxa" seleciona "AirPort"
  • en "Nom d'Usuari" posa el nom d'identificació amb el qual accedeixes al Campus Virtual de la Universitat d'Alacant
  • en "Contrasenya" la contrasenya d'accés al Campus Virtual de la UA
  • en "Xarxa Sense fil" selecciona "eduroam"

Posteriorment hauràs de fer clic en Configuració i seleccionar "Editar configuracions".

En aquest pas et dirà que si vols guardar la configuració que acabes de configurar. Posa-li un nom i dóna-li a guardar.

En "Autenticació" selecciona SÓLAMENTE PEAP tal com es mostra en la imatge.

És important tenir en compte que la configuració de xarxa de la targeta de xarxa sense fil ha de permetre l'assignació dinàmica de la direción IP i dels servidors de noms. Si açò no és així, podràs connectar però no navegar.

En qualsevol cas, si tens qualsevol problema pots intentar solucionar-ho consultant l'apartat de "Preguntes freqüents".

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant

Alacant (Espanya)