EDUROAM. Instal·lació per a Linux

Per a poder associar-nos amb un SO linux en qualsevol AP de la xarxa sense fil de la UA, est ha de comptar amb una targeta sense fil ben configurada i que suporte WPA2-AES.

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

A continuació vam mostrar els passos que has de dur a terme per a connectar amb la xarxa sense fil de la UA:

1.- Has de tenir ben instal·lada i configurada la targeta sense fil.

2.- És recomanable tenir també instal·lades les Wireless Extension Tools encara que en moltes distribucions ja vénen instal·lades per defecte.

3.- Desgarga el certificat de CA inal16.der com per exemple en /home/usuari/inal16.der.

4.- Has de tenir instal·lat wpa_supplicant.

5.- Edita el fitxer de configuració "wpa_supplicant_peap.conf" perquè quede així:

ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=0
eapol_version=1
ap_scan=1
fast_reauth=1
network={
ssid="eduroam"
key_mgmt=WPA-EAP
eap=PEAP
anonymous_identity=xxxxx@ua.es"
identity="xxxxx@ua.es"
ca_cert="/home/usuari/inal16.der"
password="La contrasenya de UACloud associada a dita usuària"
priority=2
}

6.- Pots conèixer la llista d'opcions del "wpa_supplicant" executant-ho amb l'opció "-h".

7.- Llança el "wpa_supplicant" de la següent forma:

./wpa_supplicant -B -i interfície_wireless -c ./wpa_supplicant_peap.conf -D nom_de el_driver_de_la meua_targeta_inalambrica -dd

Per exemple, en el cas d'usar una targeta amb els drivers de "zydas", per a llançar-ho executa:

./wpa_supplicant -B -i eth1 -c ./wpa_supplicant_peap.conf -D zydas -dd

8.- Obten IP per DHCP mitjançant "#dhclient interfície_wireless".

Avís: és possible que tingues especificat un gateway per defecte en aquest cas és possible que dhclient no configure ben el gateway nou. És millor llevar el que té per defecte.

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant

Alacant (Espanya)