EDUROAM. Instal·lació per a ANDROID

android (versió 1.x - 3.x)

Avís: Els mòbils Samsung Galaxy Ace amb versió d'Android 2.3.3 han d'actualitzar-se a una versió superior abans d'utilitzar eduroam. El mòbil ZTE Skate, també comercialitzat amb el nom d'Orange Monte Carlo, és incompatible amb la xarxa wifi de la UA.

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Per a instal·lar el certificat CA necessari hi ha dues maneres possibles depenent de si disposes accés a una altra xarxa wifi o xarxa de dades:

1. Descàrrega del certificat en l'ordinador i instal·lació posterior
  2. Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil
1 Descàrrega del certificat en l'ordinador i instal·lació posterior

Amb el navegador web del teu ordinador, fes clic amb el botó dret del ratolí sobre el següent enllaç: http://www.ua.es/certs/inal16.der i selecciona "Guardar enllaç com ...".

Descarrega el certificat en el teu ordinador i copialo per cable Usb en la carpeta raiz del teu mòbil.

En el teu mòbil, selecciona Ajustes --> Ubicació i seguretat --> Instal·lar des de targeta SD

Ajustos

Ubicació i Seguretat Instal·lar des de targeta SD

Continuar amb la instal·lació ...

2 Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil

Si disposes de wifi a casa o de xarxa de dades, pots instal·lar el certificat necessari accedint amb el navegador web del teu dispositiu a http://www.ua.es/certs/inal16.der o escanejant el codi QR següent:

Una vegada hages realitzat un dels passos anteriors, t'apareixerà l'assistent per a triar nom amb el qual s'importarà el certificat.

Certificat Emmagatzematge de credencials

El certificat es guardarà en el "Emmagatzematge de credencials" del teu dispositiu. Si és la primera vegada que fas ús d'ell, et demanarà que definisques una contrasenya nova i si no, que introduïsques la contrasenya que permeta el seu ús. Aquesta contrasenya no té cap relació amb el PIN del dispositiu ni amb la contrasenya de UACloudl.

Procedeix ara a configurar eduroam en Ajustos --> Connexió sense fil i xarxes --> Ajustes Wi-Fi

Connexió sense fil Ajustos Wi-Fi

Activa Wi-Fi i selecciona la xarxa eduroam.

Configuració eduroam

Configura els paràmetres següents:

SSID de xarxa: eduroam
Seguretat: WPA-EAP (Android 1.6) o 801.1x Empresa / 802.1x EAP (Android 2.x)
Mètode EAP: PEAP
Autenticació de fase 2: MSCHAPV2
Certificat d'autenticació: el nom que hages triat en importar-ho
Certificat d'usuari: (Sense especificar)
Identitat: el_teu_identificador_UACloud
Identitat anònima: el_teu_identificador_UACloud
Contrasenya de xarxa sense fil: la_teua_contrasenya_UACloud

Comprova que l'autocompletat del teclat no haja inserit espais en blanc en l'usuari ni que l'autocorrector haja modificat la contrasenya introduïda.

Configuració eduroam1 Configuració eduroam2
Configuració eduroam3 Wifi connectada

En uns segons l'estat de la xarxa passarà a connectada.

Preguntes freqüents

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant