EDUROAM. Instal·lació per a ANDROID 5 y 6

android (versió 5 i 6)

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Per a instal·lar el certificat CA necessari hi ha dues maneres possibles depenent de si disposes accés a una altra xarxa wifi o xarxa de dades:

1. Descàrrega del certificat en l'ordinador i instal·lació posterior
  2. Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil
1 Descàrrega del certificat en l'ordinador i instal·lació posterior

Amb el navegador web del teu ordinador, fes clic amb el botó dret del ratolí sobre el següent enllaç: http://www.ua.es/certs/inal16.crt i selecciona "Guardar enllaç com ...".

Descarrega el certificat en el teu ordinador i copia-ho per cable Usb en el raiz de l'emmagatzematge intern del teu mòbil o targeta SD.

En el teu mòbil, selecciona Ajustes --> Seguretat --> Instal·lar des de la targeta SD

emmagatzematge intern

1 Ajustes Seguretat

2 Seguretat

Continuar amb la instal·lació ...

2 Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil

Si disposes de wifi a casa o de xarxa de dades, pots instal·lar el certificat necessari accedint amb el navegador web del teu dispositiu a http://www.ua.es/certs/inal16.der o escanejant el codi QR següent:

Una vegada que hages realitzat un dels passos anteriors, apareixerà l'assistent per a triar nom amb el qual s'importarà el certificat. Has de seleccionar Wi-Fi perquè el certificat s'use a aquest efecte.

6 Desbloquege

4 Certificat

inal16

El certificat es guardarà en el "Emmagatzematge de credencials" del teu dispositiu, en la pestanya de "Usuari".
Per seguretat, en instal·lar un certificat, Android només deixa activa tres maneres diferents de desbloquejar el dispositiu, la qual cosa obliga a configurar en aqueix moment un Patró, Pin o Contrasenya.

Procedeix a configurar eduroam en Ajustos.

Prem sobre Wi-Fi per a poder veure les xarxes disponibles. A continuació, selecciona eduroam.

7 Configuracion eduroam

5 Ajustos Wifi

6 eduroam

Configura els paràmetres següents:

Mètode EAP: PEAP
Autenticació de fase 2: MSCHAPV2
Certificat d'autenticació: el nom que hages triat en importar-ho
Identitat: el_teu_identificador_UACloud
Identitat anònima: el_teu_identificador_UACloud
Contrasenya: la_teua_contrasenya_UACloud

Comprova que l'autocompletat del teclat no haja inserit espais en blanc en l'usuari ni que l'autocorrector haja modificat la contrasenya introduïda.

Preguntes freqüents

Servei d'Informàtica Xarxa Sense fil de la Universitat d'Alacant