EDUROAM. Instal·lació per a ANDROID 4

android (versió 4.x)

1. ¿Has d'ACTIVAR la wifi en UACloud?

Si el teu identificador és:

• @ua i tens UACloud, has d'entrar en ell i activar-la.
  • @alu i estàs matriculat/a aquest curs en Grau o Postgrau, has d'activar-la en UACloud.
  • @LOCAL, ja tens la wifi activa.

2. Com CONFIGURAR el teu dispositiu

Les pantalles i opcions de configuració en Android poden variar depenent de la versió instal·lada, del fabricador o de l'operador de telefonia.

Per a instal·lar el certificat CA necessari hi ha dues maneres possibles depenent de si disposes o no d'accés a una altra xarxa wifi o xarxa de dades:

1. Descàrrega del certificat en l'ordinador i posterior instal·lació
  2. Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil
1 Descàrrega del certificat en l'ordinador i posterior instal·lació

Amb el navegador web del teu ordinador, fes clic amb el botó dret del ratolí sobre el següent enllaç: http://www.ua.es/certs/inal16.crt i selecciona "Guardar enllaç com ...".

Descarrega el certificat en el teu ordinador i copia-ho per cable Usb en la carpeta raiz del teu mòbil o targeta SD.

En el teu mòbil, selecciona Ajustes --> Seguretat --> Instal·lar des de la targeta SD

Selecció

Seguretat

Instal·lació

Continuar amb la instal·lació ...

2 Descàrrega i instal·lació del certificat en el dispositiu mòbil

Si disposes de wifi a casa o de xarxa de dades, pots instal·lar el certificat necessari accedint amb el navegador web del teu dispositiu a http://www.ua.es/certs/inal16.der o escanejant el codi QR següent:

Una vegada hages realitzat un dels passos anteriors, apareixerà l'assistent per a triar nom amb el qual s'importarà el certificat. En aquest moment, si el teu dispositiu té l'opció de triar l'ús que se li va a donar al certificat, has de seleccionar Wi-Fi.

Bloqueig de pantalla

Certificat

Credencials de confiança

El certificat es guardarà en el "Emmagatzematge de credencials" o "Credencials de confiança" del teu dispositiu (el nom pot variar), en la pestanya de "Usuari".

Android 4 maneja l'Emmagatzematge de credencials de manera diferent a les versions anteriors. En aquesta versió, per a accedir a ell utilitza el mateix Patró, Pin o Contrasenya que uses normalment per a desbloquejar el dispositiu. Per seguretat, en instal·lar un certificat, Android només deixa activa tres maneres diferents de desbloquejar el mateix, la qual cosa obliga a utilitzar els mètodes esmentats anteriorment.
Si utilitzaves un mètode de desbloquege de baixa seguretat, et demanarà que definisques un Patró, Pin o Contrasenya.

Procedeix a configurar eduroam en Ajustos.

Activa Wi-Fi, selecciona eduroam i configura els paràmetres següents:

SSID de xarxa: eduroam
Mètode EAP: PEAP
Autenticació de fase 2: MSCHAPV2
Certificat d'autenticació (CA): el nom que hages triat en importar el certificat
Certificat Client: (Sense especificar)
Identitat: el teu_identificador_UACloud
Identitat anònima: el teu_identificador_UACloud
Contrasenya: la teua_contrasenya_UACloud

Comprova que l'autocompletat del teclat no haja inserit espais en blanc en l'usuari ni que l'autocorrector haja modificat la contrasenya introduïda.

Ajustos Wi-Fi

Configuració eduroam

En uns segons l'estat de la xarxa passarà a estar connectada.

eduroam

Preguntes freqüents