Saltar apartados

Gestió del lloc

En aquest document:

Per a administrar el nostre lloc hem de seleccionar l'opció de "Administració".

Gestió administració

Dades generals

En prémer sobre aquesta opció ens apareix la següent finestra amb la pestanya "Dades generals" activada

gestion del llocLa finestra conté:

  • El" Nom" del lloc. Apareix en la capçalera de totes les pàgines de nostre assetge web, just sota el logotip de la universitat. Podem posar un títol seguit de dos espais en blanc i un subtítol, de manera que aparega el nom del lloc en dues línies, el títol a dalt i el subtítol sota. Asímismo, si el nom del lloc és massa llarg es pot separar en dues línies d'aquesta manera (amb els dos espais en blanc), de manera que visualment quede més estètic.
  • "Autor" del lloc. Metadades utilitzat pels cercadors i normalment sol coincidir amb el títol del sítio.
  • "Paraules clau" del lloc. Són les paraules clau per les quals volem que ens troben els usuaris en fer les cerques en els motors de cerca. Aquestes paraules clau són comunes a tots les pàgines del lloc. Per exemple, en el servei d'informàtica posarem com a paraules clau "Servei informatica, xarxes comunicacions serveis web" on no són necessàries les titlles en les paraules, les preposicions, etc.
  • "Data de creació" del lloc.
  • "Domini" i "carpeta: /és/" del lloc. Utilitzat pels administradors i d'accés restringit, només lectura.
  • "Contingut en anglès". Dodavía no s'han classificat els llocs webs que hauran de tenir una traducció a l'anglès i els que no.
  • "Grup". Utilitzat pels administradors.
  • "Lloc Simple". Utilitzat pels administradors.
  • "Lloc en proves". Utilitzat pels administradors.
  • "Plantilla". Utilitzat pels administradors.

Dades de contacte

En prémer sobre la pestanya "Dades de contacte" la informació que ens apareix és:

Gestió de lloc. Dades de contacte

La informació que ens mostra aquesta pestanya és:

  • "Mantinguda per". És la informació que apareix en el peu de cadascuna de les pàgines del nostre lloc. Normalment se sol posar el nom de la unitat i no el nom personal de qui gestiona la web. En el cas del Servei d'Informàtica posarem açò exacamente, "Servei d'Informàtica"
  • "Email o pàgina de contacte" de nostre assetge web. Fa referència a l'adreça d'email que rebrà els suggeriments que s'envien en prémer sobre la icona (icona sobre) que apareix tant en el peu, com en la part superior de totes les pàgines webs del nostre lloc. Vualà incorpora un formulari de suggeriments per defecte en prémer sobre aquesta icona. Aquest formulari ho podem personalitzar utilitzant l'Eina Formularis.
  • "Dades de contacte". Són les dades de contacte postals de l'assetge web. Apareixen unes dades per defecte que per descomptat l'administrador de l'assetge web pot personalitzar. Aquesta informació apareixerà en el peu de totes les pàgines que componen nostre assetge web
  • "Xarxes socials". Les dades incloses en aquest apartat encara no estan operatius; però ho estaran amb la nova plantilla que està previst incorporar a Vualà.

Usuaris

Gestió del lloc

La pestanya de "Usuaris" mostra els usuaris que tenen permís de publicació en la web. L'usuari Pacotiene permís d'administració posat que té la pestanya que apareix a l'esquerra de la seua línia marcada. No obstant açò, Félix només té permisos d'usuari lloc que no té marcada la pestanya corresponent.

La diferència entre els permisos d'administració i els de usuari, és que el primer permet l'accés a tots els mòduls principals (pàgines web, imatges, documents i administració en el qual ens trobem actualment) i el segon té restringit l'accés als mòduls de pàgines web, imatges i documents.

Personalitzar la capçalera

personalitzar capçalera

Per a açò, hem de fer clic sobre la icona d'Editar imatge de la capçalera, ens apareixerà la següent finestra:

editar imatge capçalera

En ella, en 3 senzills passos, podrem crear la nostra imatge personalitzada de la capçalera i publicar-la en el nostre lloc. El primer que hem de fer és triar la imatge que volem forme part de la nostra capçalera, ja siga seleccionant-la del nostre disc dur o bé del nostre lloc (en cas que l'hàgem publicat prèviament), a través dels botons corresponents. L'últim botó, Restaurar imatge per defecte, recuperaria la capçalera per defecte del nostre lloc (en cas que la hubieramos personalitzat prèviament).

retallar imatge capçalera

Una vegada tenim carregada la imatge, ens apareixerà en pantalla amb un punteado, el qual podrem moure, delimitant la zona de la imatge que formarà part de la nostra capçalera, quedant en ombra la resta. Just sota veiem una previsualització de la capçalera final, segons moguem la zona punteada per a enquadrar la nostra imatge.moure retallada capçalera

Una vegada obtingut el resultat desitjat, premem sobre el botó Retallar.

publicar capçalera

Ací podem veure el resultat final, ja solamenente resta prémer sobre Publicar per a acabar amb el procés de personalització de la nostra capçalera. En qualsevol moment, podem tornar a un pas anterior, simplement punxant sobre la fletxa corresponent.

Canviar de plantilla

Gestió de la plantilla

Per a canviar de plantilla nostre assetge web, hem de prémer sobre la icona Gestió de la plantilla.

Aquest botó no apareix en el nostre lloc per defecte, hem de sol·licitar la seua inclusió prèviament al Servei d'Informàtica.

Una vegada concedit el permís per a canviar de plantilla nostre assetge web, apareixerà el botó en el mòdul d'Administració, tal com es mostra en la imatge superior. Si fem clic sobre ell, ens apareixerà la següent pantalla:

gestió del format de les pàgines

En ella veiem que apareix activa per defecte la plantilla format 1, ombrejada en blau. Per a canviar de plantilla, n'hi ha prou amb seleccionar la plantilla desitjada i prémer el botó Modificar.

A continuació veiem un exemple d'un lloc amb cadascuna de les plantilles.

Format 1 (per defecte)

plantilla format 1

Format 2

plantilla format 2

Format 3

plantilla format 3

Configuració personal

configuració personal

En punxar sobre el botó de Configuració personal, ens apareixerà la següent finestra:

pantalla configuració personal

En aquesta pantalla podem definir l'Idioma de la interfície (és a dir, l'idioma en què es visualitzarà tant l'eina, com els noms de tots les pàgines, imatges i documents), així com activar la nova opció en l'administració d'Utilitzar .

Una vegada realitzats els canvis desitjats en la configuració personal, premem sobre el botó Modificar i ens apareixerà el missatge:

canvis en la configuració personal

Premem Continuar i llest. Per a veure els canvis reflectits hem de tornar a entrar en Vualà.

Si hem activat l'opció d'Utilitzar , la pròxima vegada que editem una pàgina en Vualà, ens apareixerà un missatge en la part superior de la pantalla, preguntant-nos si acceptem l'execució del component Java, li diem que sí. A continuació Firefox ens mostrarà dos advertiments de seguretat:

advertiment seguretat 1

advertiment seguretat 2

en les quals marquem Confiar sempre en el contingut d'aquest editor i premem Executar (només és necessari fer-ho una vegada). Una vegada fet açò, ja estem en disposició d'usar el component per a pegar imagenes directament en l'editor.

WebService

El primer que hem de fer és sol·licitar l'usuari de serveis web (en el cas de tractar-se d'un WebService privat). Els serveis web inclosos en el gestor de continguts Vualà apareixen en aquesta pàgina assenyalats amb el logotip de Vualà Servei web inclòs en el gestor de continguts Vualà.

Una vegada concedit, el següent pas és configurar-ho, per a açò premem en el mòdul d'Administració la icona corresponent:

webservice

A continuació ens demanarà l'usuari i contrasenya prèviament concedits, tal com es mostra en la següent imatge:

dades usuari servei web

Una vegada introduïts, premem sobre el botó Afegir. Podem veure com a l'esquerra de les dades de l'usuari, ens ha aparegut, en aquest cas, l'usuari web.

usuari servei web afegit

Existeixen diversos WebServices públics com són les "Assignatures del departament" o els "Horaris de les assignatures". La resta de WebServices són privats i és imprescindible disposar d'una contrasenya.

A partir de llavors, quan anem a inserir un WebService privat en l'editor de Vualà, ens preguntarà amb quin usuari volem fer-ho.

Servei d'Informàtica Gestor de continguts Vualà


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464