Gestió de la barra de botons

La barra de botons apareix en la pàgines webs just sota la capçalera. És un element opcional, podem crear una barra de botons en nostre assetge web o sinó la vam crear, aqueix espai destinat a la barra s'ocultaria.

Barra de botons

Accés a la barra de botons

Accedim a l'administració del lloc:

Gestió administració

A continuació, accedim a la barra de botons:

Bóton de la barra de botons

Crear un nou botó

En prémer sobre la icona de l'administració de la barra de botons se'ns carregarà la següent pantalla:

Nou element de la barra

Per defecte apareix la pantalla en blanc preparada per a introduir les dades del nou botó de la barra.

Els botons es gestió simultàniament per a les tres versions idiomàtiques de la web i no és possible tenir un nombre de botons diferent en cada idioma.

Els camps que cal emplenar per a crear un nou botó són:

• Nom del botó: Serà el text que apareixerà en l'etiqueta del botó. En les pestanyes de valencià i anglès, al costat de la casella per a introduir el nom, apareix un botó que ens ajudarà en la traducció. Si hem introduït el text en castellà i premem sobre el botó de traduir, es traduirà el text del botó automàticament.
  • URL: És l'adreça web destine a la qual s'anirà el navegador quan premem sobre el botó. Podem utilitzar la lupa que hi ha situada al costat de la casella de la URL per a seleccionar l'adreça destine del botó. En prémer sobre la lupa ens apareix una finestra des de la qual podem seleccionar una pàgina o un document que tinguem creat en nostre assetge web. No podem enllaçar directament un botó amb una imatge, per a açò hauríem de crear una pàgina que continguera només la imatge i enllaçar el botó a aquesta pàgina. En seleccionar una pàgina o document de nostre assetge web, se'ns emplena automàticament la casella de la URL per als tres idiomes.

Seleccionar destinació del botó

Per a introduir una destinació en el botó que enllace amb una pàgina externa a nostre assetge web haurem d'escriure (o copiar i pegar) l'adreça en la casella de l'a URL. En aquest cas haurem d'emplenar manualment la URL per als tres idiomes.

• On obrir l'enllaç: Mitjançant aquest desplegable podem definir on s'obrirà pàgina en prémer sobre el botó. Si seleccionem "Obrir enllaç en la mateixa finestra", en prémer el botó, la pàgina destine s'obrirà en la mateixa finestra que està utilitzant l'usuari per a navegar per nostre assetge web. Si seleccionem "Obrir enllaç en una nova finestra", en prémer sobre el botó, la pàgina s'obrirà en una nova finestra (o pestanya, depenent del navegador utilitzat per l'usuari). Com a criteri general, quan la destinació és una pàgina amb destinació dins de la Universitat d'Alacant, seleccionarem l'opció "Obrir en la mateixa finestra".

Modificar un botó de la barra

Segons es van creat els botons, es pot anar previsualizando la barra de botons just sota les pestanyes dels idiomes.

Per a modificar un botó ja creat, deurem prémer sobre el botó que vulguem modificar i automàticament se'ns carregaran les dades d'aqueix botó en la pantalla. El botó d'afegir canviarà pels botons de "Esborrar" i "Modificar".

Ara només hauríem de canviar l'atribut que deseramos i prémer sobre el botó modificar.

Modificar botó de la barra de botons

Eliminar un botó de la barra

Per a eliminar un botó de la barra de botons hem de prémer sobre el botó perquè se'ns carreguen les seues dades en la pantalla. Ara ja ens apareixerà el botó d'esborrar. Si premem sobre el botó "Esborrar" el botó desapareixerà i la barra de botons canviarà automàticament en totes les pàgines de nostre assetge web.

Confirmació de l'esborrat del botó

Canviar de posició un botó

Si una vegada creada la barra de botons volem reordenar-la i canviar de posició algun botó, n'hi ha prou amb punxar sobre el mateix, arrossegar-ho i soltar-ho en la seua nova posició

canviar posició botó

canviar posició botó 2

.

Restricció de grandària de la barra de botons

Hem de tenir en compte que la correcta visualització de la nostra barra de botons, estarà limitada per la resolució horitzontal del monitor. Açò vol dir que si la barra de botons és excessivament llarga (molts botons o nom d'aquests molt llargs), és possible que algunes opcions de la barra no apareguen, ja siga en el navegador, com en Vualà quan estiguem administrant la mateixa.

Per a evitar aquest problema, i tenir així la possibilitat de mostrar un major nombre de botons en la nostra barra, és recomanable no posar un nombre excessiu d'opcions, i que el nom d'aquestes siga el més curt possible.

Servei d'Informàtica Gestor de continguts Vualà

Alacant (Spain)