Protoloco per a streamings des d'espais no condicionats

EMISSIÓ ACTES PER INTERNET DES D'ESPAIS NO CONDICIONATS

Aquest mateix protocol també es pot consultar a través de la web del Vicerectorat de Tecnologia: http://web.ua.es/es/vr-ti/normas-de-uso-de-recursos-ti.html

El Servei d'Informàtica instal·la, manté i ofereix al PDI i el PAS de la universitat la infraestructura i el suport tècnics necessaris per a emetre actes per Internet des de la gran majoria de salons d'actes de la UA (sales equipades en http://si.ua.es/videostreaming).

En tots els casos, el servei d'emissió d'actes per Internet (Videostreaming) se sol·licita a través de Vèrtex en UACloud (http://si.ua.es/es/vertice/guia-de-uso/emisiones-en-directo-videostreaming.html) i la seua sol·licitud implica l'acceptació de les condicions d'ús d'aquest servei de les quals s'informa a l'usuari tant en el procés de sol·licitud com en aquesta web d'informació.

En el cas d'una sol·licitud per a emetre per Internet un esdeveniment des d'un espai no condicionat (no inclòs en el llistat de sales equipades), es tindran en compte les següents qüestions:

1.- Sol·licitar la retransmissió amb almenys 10 dies de marge

Depenent del servei sol·licitat, les instal·lacions i comprovacions prèvies poden necessitar diverses sessions en diferents dies i amb diferents unitats involucrades (Oficina Tècnica, Taller d'Imatge, Servei d'Informàtica).

Si el motiu fora per falta d'espai, es posarà còpia de la sol·licitud a la unitat de Gestió d'Espais de la UA (gestespais@ua.es) per a veure si poguera oferir alguna alternativa.

2.- És necessari que l'espai des del qual es vaja a realitzar l'emissió compte amb una instal·lació suficient i operativa de xarxa, vídeo (càmera o càmeres, trípodes, operadors de càmera, etc.), megafonia i microfonía (taula de barreges, micròfons, altaveus, etc.) així com de la resta d'elements necessaris per a l'esdeveniment (faristols, estrades, il·luminació, etc.).

No es confirmarà cap streaming des d'un espai que no compte amb aquesta instal·lació o amb la confirmació (Oficina Tècnica, Servei d'Informàtica, Taller d'Imatge) que aquesta instal·lació està aprovada i estarà operativa almenys 5 dies abans de l'esdeveniment.

3.- La realització final del servei estarà subjecta a la disponibilitat de recursos tant de personal com d'equipament

El nombre de persones disponibles, així com d'unitats d'operació de vídeo i de streaming són limitats. Si en algun moment, coincidiren en el temps actes o la preparació dels mateixos i el nombre de persones i/o equipament disponible no fóra suficient per a donar el servei en tots aquests actes, malgrat que es complisquen tots els requisits anteriors, podria no poder prestar-se finalment el servei.

El sol·licitant del servei gestionarà i assumirà els costos derivats del personal tècnic necessari en cas que el servei sol·licitat, incloent instal·lació, configuració i proves del mateix, ocórreguen total o parcialment fora de la jornada habitual de treball d'aquest personal tècnic. En aquest cas i malgrat que es complisquen tots els requisits necessaris, podria no prestar-se finalment el servei si el sol·licitant no compta amb el personal tècnic necessari per a dur-ho a terme.

4.- Pressupost extraordinari

Depenent de les necessitats concretes d'una sol·licitud, pot ser necessari incloure alguna partida de material extra (cablejat divers, discos durs enregistrament, adaptadors, etc.) la qual assumirà el sol·licitant del servei.

5.- Equip portàtil (autogestionat)

Per a espais molt xicotets on els requeriments en qualitat de senyal (àudio i vídeo) no són un factor determinant, el Servei d'Informàtica també ofereix un equip de streaming portàtil el qual inclou:

• Equip codificador preconfigurado (normalment un portàtil).
  • Càmera tipus Webcam HD amb micròfon inclòs.
  • Cable de xarxa.

Per a poder usar aquest equip, el sol·licitant del servei necessita, prèviament, comptar amb un punt de xarxa actiu i provat en el lloc des del qual vaja a realitzar l'emissió.

El sol·licitant es fa responsable d'aquest material així com de la recollida i devolució del mateix.

Es podrà organitzar una sessió prèvia amb personal de la unitat de Multimèdia en Xarxa perquè l'usuari puga conèixer els passos a seguir per a iniciar i detenir l'emissió.

La sol·licitud d'aquest equip es farà mitjançant el gestor d'emissions en directe disponible en Vèrtex (http://si.ua.es/es/vertice/guia-de-uso/gestion-de-directos.html), indicant com a lloc d'emissió per a aqueixa franja en concret, l'opció %u201CEquipe Portàtil%u201D.

Servei d'Informàtica Servei de Videostreaming

Alacant (Spain)

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464