Normes d'Ús Videoconferències WEB

Aquestes normes d'ús són aplicable en les actuacions del Servei d'Informàtica per a les videoconferències basades en programes d'ordinador, també conegudes com a videoconferències d'escriptori o web.

Exemple d'aquest tipus de videoconferències són aquelles realitzades mitjançant:

• Skype
  • Webbex
  • Adobe Connect
  • Google Talk, Google Hangouts
  • Spontania
  • Messenger

El Servei d'Informàtica NO OFEREIX SERVEIS DE VIDEOCONFERÈNCIA amb cap d'aquestes aplicacions.

¿Què és el que SÍ ofereix el Servei de Videoconferències per a aquestes situacions al personal de la UA?

• Assessorament a l'hora d'escollir l'aplicació adequada depenent de l'escenari exposat per l'usuari UA sol·licitant.
  • Material necessari com webcam, micròfon, auriculars o un portàtil multimèdia. L'usuari UA sol·licitant podrà sol·licitar mitjançant part d'assistència, la instal·lació i configuració d'aquests elements a través de l'Assistència Tècnica oferida des del Servei d'Informàtica: http://si.ua.es/va/cau/centre-d-assistencia-a-l-usuari-cau.html#asistencia . En aquest cas cal tenir en compte que el temps de resolució d'un part d'Assistència Tècnica oscil·la entre les 24 i les 48 hores depenent de la càrrega de treball.
  • Proves internes amb l'usuari UA sol·licitant amb la finalitat de que aquest puga avaluar el sistema al complet abans de dur a terme una sessió d'aquest tipus amb algú extern. Per a l'organització d'aquestes proves s'usarà l'adreça d'email videoconferencia@ua.es i el moment de dur-les a terme estarà condicionat a la disponibilitat de personal tècnic.
  • Sistema per a la gestió de reserves de reunions virtuals amb Adobe Connect, oferit  a través de Vèrtex en Campus Virtual. Mes informació en: http://si.ua.es/va/videoconferencia/videoconferencies-web-adobe-connect.html
  • Sala condicionada quan el sol·licitant no dispose d'ella en el seu centre origen i siga necessària pel nombre d'assistents locals, tenint en compte que tant les proves com la videoconferència les organitzarà i durà a terme l'usuari sol·licitant.

En cap cas s'oferira assessorament, proves, configuració, material o sala a personal que no pertanga al col·lectiu de PDI o PAS de la Universitat d'Alacant.

Recomanacions generals
  • Evitar aquests sistemes per a videoconferències d'actes oficials, institucionals o en les quals siga necessari comptar amb un mínim de garanties tant en qualitat com en estabilitat. Els sistemes de videoconferència basats en aplicacions d'ordinador o WEB no són estables i ni tan sols el fet d'haver realitzat proves prèvies assegura un bon resultat el dia de la videoconferència real ja que les condicions (xarxa, actualitzacions en el PC, virus, aplicacions de descàrrega massiva en la nostra mateixa xarxa, etc.) són molt canviants i poc predictibles. Totes les universitats a nivell mundial comptem amb equips de videoconferència professionals que pràcticament garanteixen una bona experiència d'usuari i aquesta ha de ser l'opció escollida per a videoconferències amb cert grau d'oficialitat. Si l'usuari no té clar les opcions de les quals disposa, pot enviar un email a videoconferencia@ua.es explicant la situació.

No es duran a terme tesis doctorals per videoconferència usant un sistema de videoconferència basat en aplicació d'ordinador, web o d'escriptori.

• No usar WIFI (connexió de xarxa sense fil)

És important que l'ordinador que usem per a una videoconferència d'aquest tipus, estiga connectat a Internet mitjançant cable i NO mitjançant una xarxa sense fil (WIFI).
  • Utilitzar auriculars en comptes d'altaveus sempre que siga possible.

L'àudio sol ser el Taló d'Aquil·les d'aquestes videoconferències. Usant auriculars en comptes d'altaveus reduïm molt la possibilitat que apareguen fenòmens acústics indesitjats.

• Utilitzar auriculars i micròfon USB.

La utilització d'auriculars i micròfon USB en lloc dels auriculars i micròfons que es connecten al PC mitjançant connexions tradicionals (connectors analògics tipus Jack de colors verd i roig) han demostrat oferir molta més qualitat i menys problemes per a aquest tipus de videoconferències.

• Realitzar proves. Encara que es tracta d'aplicacions d'ordinador amb les quals aparentment no hem de tenir problemes, és habitual que sorgisquen imprevists. És recomanable realitzar les següents proves prèvies:
    • Les que solen oferir les aplicacions de videoconferència per a configurar els nivells d'àudio i vídeo.
    • Amb els altres participants en la videoconferència en unes condicions iguals a les quals hi haurà en la videoconferència real.

Servei d'Informàtica Servei de Videoconferència

Alacant (Spain)