Eines per a reunió, enregistrament, difusió

Protecció de Dades

Si penses gravar la teua sessió i en ella participa més gent a part de tí, recorda que has de seguir la normativa en qüestió de protecció de dades que pots trobar en aquesta web: https://dpd.ua.es/es/plan-de-continuidad-de-la-docencia.html Es tracta d'indicar al començament de la sessió que:

• La sessió serà gravada per a facilitar l'accés al seu contingut posteriorment.
  • Els assistents que desitgen no ser visualitzats per la resta de participants, desconnecten webcam i micròfon.
  • Queda prohibida l'enregistrament de la sessió (tota o part d'ella) així com la seua reproducció o difusió posterior siga com siga el mitjà o dispositiu utilitzat.

Preguntes freqüents

Tens una pàgina web amb preguntes freqüents per a aquestes aplicacions en aquesta web:

Eines i utilitats

A continuació pots trobar un llistat d'eines i utilitats informàtiques que pots llançar des del teu PC o portàtil que et poden ajudar en cas que necessites:

• Reunir-te amb 1 o més usuaris. Es tracta d'establir una videoconferència amb 1 o més participants remots per a realitzar una reunió en la qual pot ser necessari que algun participant compartisca algun material de suport com un PowerPoint o similar. Per a aquesta mena d'activitats, pots recórrer a:
    • Skype . Es tracta d'una de les aplicacions de videoconferència més usades a nivell mundial. Per a usar aquesta aplicació, tots els participants han de comptar amb un compte actiu de Skype la qual es pot obtenir a través de la seua pròpia web https://www.skype.com/ Mitjançant Skype podem fer videoconferències grupals (amb més d'1 usuari simultaneamente) i també podem compartir el nostre escriptori (amb qualsevol contingut estil Powerpoint) durant la sessió.
      Reproducir
    • Microsoft Teams . Es tracta d'una aplicació que tenim dins del nostre compte MSCLOUD institucional a través d'UACloud -> Serveis Externs. Fonamentalment ens permetrà realitzar videoconferències i col·laborar amb companys d'institució i organització. També podrem realitzar videoconferències amb personal extern. Amb Teams podrem fer videoconferències grupals (amb més d'1 usuari simultaneamente) i també podem compartir el nostre escriptori (amb qualsevol contingut estil Powerpoint) durant les reunions Teams.
      Reproducir
    • Google Meet. Per a organitzar videoconferències amb aquesta eina és necessari tenir activa el compte de Google institucional de la UA la qual es pot activar a través d'UACloud -> Serveis Externs. Ens permet realitzar videoconferències amb qualsevol persona (pertanyent o no a la UA) i podem fer-les de 2 tipus: organitzar una immediatament o planificar-la usant el Calendari de Google. Ens permet a més compartir el nostre escriptori (amb qualsevol contingut estil Powerpoint) durant les reunions amb Google Meet.

Reproducir
    • Tova Connect. Es tracta d'una aplicació de videoconferència i col·laboració que tenim a la nostra disposició dins d'UACloud -> Vèrtex. Podem convidar a usuaris tant interns com externs i ens permet fer videoconferències, intercanviar presentacions, etc. També podem fer videoconferències grupals (amb més d'un usuari).
      Reproducir
  • Gravar-te . Es tracta que pugues gravar la teua imatge i la teua veu juntament amb la del teu ordinador. Per exemple, en el cas que vulgues explicar en un vídeo el contingut d'un PowerPoint o similar, aquesta és una bona opció. Una vegada hages finalitzat aquest vídeo, el pots compartir amb la teua audiència a través d'UACloud -> Materials, YouTube, etc.  Opcions:
    • OBS . Es tracta d'una aplicació mitjançant la qual podem gravar-nos de manera simultània amb el senyal del nostre ordinador el que ens permet fer tutorials, explicacions, etc. El vídeo generat podem pujar-lo a Vèrtex, i publicar-lo en qualsevol canal multimèdia de la universitat, o al nostre canal personal de YouTube/Google. Pots trobar ajuda de l'ús d'aquesta eina en aquesta web .
    • PowerPoint . Podem generar un vídeo des d'una de les nostres presentacions preparades amb aquesta coneguda eina de Microsoft. És una molt bona opció per a persones que estan ja familiaritzades amb aquest entorn. Tens una guia molt completa en aquesta web: guia per a generar un vídeo des d'una presentació PowerPoint.
      Reproducir
NO DUBTES CONSULTAR LES PREGUNTES FREQÜENTS I SEGUIR LES INDICACIONS D'AQUESTA MENA D'APLICACIONS PER A GRAVAR CLASSE ÉS AQUESTA WEB: Preguntes freqüents sobre aplicacions d'enregistrament i screencasting.

Servei d'Informàtica Servei de Videoconferència

Alacant (Spain)