Descripció del Servei de Videoconferència

¿Que és la videoconferència?

La videoconferència és la tècnica que permet a un grup de dos o més persones situades en llocs distants dur a terme reunions com si estigueren en la mateixa ubicació física cara a cara. Els participants poden escoltar-se, veure's i interaccionar en temps real amb el que la qualitat de la comunicació respecte a la qual només utilitza àudio (telefònica) incrementa considerablement.

Aquest intercanvi d'informació s'ha basat tradicionalment en la veu (capturada amb un micròfon) i el vídeo (capturat amb una càmera) dels participants encara que actualment amb l'assentament de l'estàndard H239 i la incorporació d'est als equips de videoconferència s'afig un nou flux de vídeo addicional corresponent, normalment, al senyal d'un ordinador. D'aquesta manera, actualment, és normal que durant una videoconferència, puguem veure en pantalles separades el vídeo del ponent i el del seu ordinador.

¿En què consisteix aquest servei?

Mitjançant aquest servei es pot:

• organitzar tècnicament una videoconferència amb un (videoconferència punt a punt) o més llocs (videoconferència multipunto).
  • participar en una videoconferència organitzada en un altre lloc.

A més, es pot usar aquest servei per a la realització de videoconferències de diferent tipus com poden ser:

• Reunions de coordinació.
  • Entrevistes.
  • Realització d'exàmens de qualsevol tipus. En el cas de tesis doctorals l'organització de l'acte es canalitzarà a través del CEDIP.
  • Recepció de classes docents on el professor dóna la classe des d'un altre lloc.
  • Emissió de classes docents on el professor està ací però part o tot l'alumnat està en un altre lloc.
  • etc.

Horari del servei

El servei de videoconferència s'ofereix des de les 8.30 fins a les 20.00 hores.

Servei d'Informàtica Servei de Videoconferència

Alacant (Spain)