Sobre la descàrrega de vídeos de Vèrtex

Hem rebut alguna consulta relacionada amb la possibilitat d'habilitar la descàrrega dels vídeos de Vèrtex (i de Moodle, UADrive o "Materials Docents" d'UACloud) per a poder visualitzar-los posteriorment sense connexió a Internet.

Vèrtex no permet la descàrrega directa dels seus materials (igual que YouTube i moltes aplicacions d'aquest tipus). Els mecanismes que utilitza per a la distribució de vídeo són diferents als d'una descàrrega i és per això que la descàrrega no és una opció disponible.

Si algun usuari necessita que algun dels seus vídeos puga ser descarregat pels seus alumnes (o els seus usuaris finals), pot recórrer a alguna eina externa que proporcione aquest servei com Google Drive, WeTransfer, etc.

És important tenir en compte que si un material pot descarregar-se:

• Perdem tot control sobre ell, impedint poder actualitzar-ho o millorar-ho en el futur, retirar-lo de la circulació, etc.
  • No podem saber ni controlar que altres usuaris editen o extraguen fragments del mateix i els redistribuïsquen.
  • Perdem les estadístiques de visualització del mateix i la posibilildad de saber qui està fent ús del nostre material.

Si el motiu de sol·licitar aquesta descàrrega és perquè algun usuari final té problemes a l'hora de visualitzar un vídeo, per favor, envia'ns un email a "vertice@ua.es" amb les dades d'aquest usuari i ens posarem en contacte per a tractar de trobar una solució. En aquest cas, és important que aquest usuari final ens facilite certa informació com:

• Captura d'un test de velocitat de la seua connexió a Internet: Per exemple, des d'https://speed.measurementlab.net/  i anota o captura en una imatge el resultat.
  • Dispositiu des del qual està tractant de visualitzar el vídeo: PC, mòbil, tauleta, etc.
  • Plataforma des de la qual està tractant de visualitzar el contingut: versió estaándar de la web de la UA, versió mòbil, a través de l'APP.

Servei d'Informàtica - Vértice

Alacant (Spain)