Problemes visualitzant un vídeo de Vértice

Problemes visualitzant vídeos de Vèrtex

Si un alumne o un usuari ens indica que té problemes per a visualitzar un vídeo de Vèrtex publicat en qualsevol canal (UADrive, Materials Docents, Moodle, VUALA, BlogsUA, etc.) podrem dur a terme les següents accions:
  1. Comprovar nosaltres mateixos si el vídeo és visible. La millor manera és accedint a Vèrtex, localitzant el vídeo en qüestió i, usant el botó "Veure Vídeo", comprovem si nosaltres podem veure-ho o hi ha algun problema. Si hi ha algun problema veient el vídeo, escribemos un email a" vertice@ua.es" indicant-nos el vídeo que no s'està visualitzant correctament perquè puguem comprovar que està ocorrent al més prompte possible.
  2. Si el vídeo el podem veure correctament, li podem indicar a l'alumne o usuari que seguisca aquests passos:
    1. Que revise les solucions més habituals que aqueix troben al final d'aquesta mateixa pàgina.
    2. Que envie un email a "vertice@ua.es" amb la següent informació:
      1. Vídeo concret amb el qual té problemes de visualització. Si són tots, que ho indique també.
      2. Tipus de dispositiu amb el qual està tractant de vér el vídeo i Sistema Operatiu: Ordinador de sobretaula (windows, linux, mac), portàtil (windows, linux, mac), mòbil/tauleta (Androi, iOS).
      3. Portal a través del qual està veient el vídeo: Materials Docents, Moodle, VUALA, BlogsUA, etc. També especificar si es tracta de la versió WEB del portal o s'està usant una APP.
      4. Tipus de connexió a Internet (cable o WIFI) i Captura de pantalla d'un test de velocitat des del dispositiu en el qual està tractant de veure el vídeo. Recomanem aquest test: https://speed.measurementlab.net

Rebuda aquesta informació, farem les comprovacions necessàries i ens posarem en contacte amb l'alumne o l'usuari per a tractar de solucionar aquesta situació.

Solucions més habituals:
  1. Si l'alumne o l'usuari, sospita que pot tractar-se un problema d'amplada de banda, es recomana seguir els següents passos:
    1. Intentar connectar-se a Internet usant cable i evitar la WIFI.
    2. Si l'anterior no és possible, acostar-se el més possible a l'encaminador que ens dóna servei WIFI.
    3. Visualitzar el vídeo mitjançant un ordinador de sobretaula en comptes de mòbil o tauleta.
  2. Si no és aquest el problema, també pot provar:
    1. Canviar de navegador WEB: Firefox, Chrome, Internet Explorer.
    2. Tractar de veure-ho en un altre dispositiu diferent encara que només siga per a confirmar que es tracta d'un problema en el dispositiu concret que use actualment.

Servei d'Informàtica - Vértice

Alacant (Spain)