Estadístiques de les emissions en directe

A través de la gestió de les emissions en directe que ofereix Vértice, també podem conèixer les estadístiques d'accés que va tenir un esdeveniment o una retransmissió en concret.

Per a fer-ho, accedim a la gestió d'emissions en directe i anem a la pestanya "Històric". Apareixeran en una llista totes les retransmissions que tenim realitzades i prement sobre cadascuna d'elles veurem tota la informació relacionada. Si premem sobre l'opció:

"Carregar dades sobre les franges d'emissió emeses i els fitxers amb els enregistraments generats..."

a més accedirem a la informació sobre totes les franges d'emissió que van formar aqueix esdeveniment. Veurem alguna cosa similar a açò:

Estadístiques d'accés a un directe

La informació estadística que ens mostra és la següent:

• Connexions totals
    Es tracta del nombre total de connexions a aquesta retransmissió sense filtre algun. Nombre de CLICS realitzats sobre el vídeo.
  • Total IPs accés diferents
    Ens dóna el nombre d'adreces IP diferents que s'ha connectat a aquesta retransmissió. L'habitual és que aquest nombre identifique el nombre d'usuaris diferents que s'han connectat a aquesta retransmissió.
  • Total IPs accés internes UA:
    Aquesta dada ens dóna el nombre d'IPs diferents INTERNES a la Universitat d'Alacant que s'han connectat, és a dir, nombre de connexions diferents des d'ordinadors connectats dins de la UA.
  • Total IPs accés externes UA:
    Aquesta dada ens dóna el nombre d'IPs diferents EXTERNES a la Universitat d'Alacant que s'han connectat, és a dir, nombre de connexions diferents des d'ordinadors connectats fora de la UA.
  • Ditribucion geogràfica accessos externs:
    Aquest camp ens diu qual ha sigut l'origen geogràfic per països dels accessos des d'IPs diferents externes a la UA. La suma d'aquests accessos coincideix amb la dada anterior (IPs accés externes UA).
  • Total connexions completes (accés i desconexion) de clients diferents:
    Es tracta del nombre de connexions totals de les quals tenim registrat tant el moment del començament de la visualització (PLAY) com el moment de la fi de la visualització (STOP) i per tant coneixem el temps que va estar connectat, la quantitat d'informació que se li va servir, etc. Sempre va a ser un nombre igual o inferior al de "Connexions totals", ja que en aquestes últimes també es comptabilitza als usuaris dels quals no tenim totes les dades (per que es van connectar molt ràpid o es van desconnectar molt tarde o per fallada electrico van abandonar l'emissió de forma brusca, etc.)
  • Màxim nombre de segons que ha estat connectat un client:
    Aquesta dada ens dóna el temps màxim que ha estat connectat un client.
  • Mitjana de segons connectats:
    Aquesta dada ens dóna el temps mitjà que han estat connectats els usuaris.
  • Moment de màxima audiència:
    Amb aquesta última dada coneixem que moment es va produir la concentració més alta d'usuaris connectats simultaneamente seguint l'emissió per Internet i quants usuaris eren.

Servei d'Informàtica - Vértice

Alacant (Spain)