Servidors de temps de la Universitat d'Alacant Servei d'Informàtica

Logo Servei d'Informàtica   Servei d'Informàtica
Servei d'Informàtica

Servidors de temps de la Universitat d'Alacant

El Servei d'Informàtica de la Universitat d'Alacant els ofereix un nou servei:
el servei de temps.

¿En què consisteix?

Serveix per a posar en hora el rellotge de l'ordinador, sincronizandolo amb els servidors de temps que s'han instal·lat en la Universitat. Aquests estan al seu torn sincronitzats amb un rellotge atòmic que ens ofereix l'hora amb una gran precisió. Normalment la precisió dels servidors és de mil·lisegons.

¿Com obtenen els servidors l'hora exacta?

El patró nacional de temps és mantingut pel laboratori de la Secció d'Hora del Real Institut i Observatori de l'Armada (R.O.A.) mitjançant un conjunt de patrons atòmics de cesi. Aquest patró serveix per a generar l'escala de temps UTC (R.O.A.) que és l'Hora Legal Espanyola. El R.O.A. manté en funcionament varis servidors que distribueixen el temps a través d'internet seguint el protocol NTP (versió 3) i que són el punt de referència per a la infraestructura de temps de RedIRIS a la qual s'ha connectat la Universitat d'Alacant.

Raons que justifiquen aquest servei

La implantació d'aquest servei de temps és fonamental actualment en una organització com la Universitat en la qual els ordinadors ja no estan aïllats sinó que es troben connectats uns amb uns altres i també amb l'exterior. La correcta sincronització en aquest cas ens ofereix molts avantatges en diferents aspectes, com per exemple:

Correu electrònic: Fiabilitat en la data i hora dels missatges.

Proxy-cache: En l'intercanvi de documents entre servidors és molt important que els temps que cada servidor associa al document (última modificació, temps en la cache, etc...) siguen precisos per al correcte funcionament de la política de refresc i expiració de documents de la cache.

Seguretat en la xarxa: La detecció de problemes de seguretat freqüentment exigeix poder comparar dades dels accés de màquines diferents, per al que és imprescindible la coincidència horària de les mateixes.

¿Per què em pot interessar tenir el rellotge del meu ordinador en hora?

Per a tenir tots els nostres documents (correu, arxius word, ...) amb la data correcta.
Serà molt útil, ja que si tots en el campus utilitzàrem aquest servei, els missatges de correu enviats portarien la data i hora exactes, facilitant així la correcta ordenació dels missatges en consultar el correu i permetent conèixer el moment en què van ser enviats.

Per a usar aquest servei seguisca els següents passos.