RedUA: connexió a PCVirtual UA (Accés Remot xarxa UA, Aula Virtual, Bases de dades locals, Reference Manager) Servei d'Informàtica

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Serveis
Logo Servei d'Informàtica   Servei d'Informàtica
Servei d'Informàtica

RedUA: connexió a PCVirtual UA (Accés Remot xarxa UA, Aula Virtual, Bases de dades locals, Reference Manager)

 

Xarxa UA és una connexió a un PC Virtual que, fins i tot estant connectat des de fora de la UA, ens permet accedir als següents serveis :

 

Mètodes de  connexió a Xarxa UA

 

1. Accés a Xarxa UA descarregant i executant el programa  "connexió RedUA"
(NOU MÈTODE RECOMANAT. Només per a WINDOWS)

Podeu accedir a Xarxa UA mitjançant la  descàrrega de l'aplicació client "connexió RedUA"

Recordeu no descarregar i executar programes rebuts per correu electrònic o des de llocs no de confiança

No requereix instal·lació en el seu equip, simplement  descomprimir el fitxer  .zip  en qualsevol unitat , fins i tot en dispositius d'emmagatzematge portàtil (memòria USB, disc dur extern, targetes SD...), sent possible  utilitzar-la allà on anem.

En descomprimir el fitxer podreu observar una estructura de fitxers com la següent:

Simplement feu  doble clic sobre el fitxer  "conexion-redua.exe" .

En certs casos pot haver-hi  problemes amb l'antivirus , amb el que durant la seua primera execució podria haver de  deshabilitar-ho temporalment.

Així mateix, heu de tenir en compte que en alguns  Windows 10 , en ser un programari baixat d'Internet,  necessitarà concedir-li permisos específics per a poder ser executat  (per exemple, pugueu haver de prémer sobre "més informació" i acceptar la seua execució).

 

Una vegada obert el programa, introduïu el usuari i contrasenya (el mateix que per a accedir a UACloud) i seleccionareu el  perfil  RedUA  en el desplegable:

S'obrirà un  PC Virtual  amb  accés immediat als recursos de Xarxa UA:

 

     

    2. Connexió a RedUA  mitjançant navegador web 
    (Vàlid per a  Internet Explorer  en Windows i  Safari  en MAC)

    Podeu  accedir a Xarxa UA des de l'enllaç  o des de la targeta de l'aplicació "Xarxa UA" en  UACloud - Campus virtual.   

    HEU de tenir en compte els següents advertiments i consideracions:


    Els  navegadors compatibles  (amb suport RDP integrat)  són els següents 
    · En  Windows  Microsoft Internet explorer  7 o superior . Es pot obtenir des d'http://www.microsoft.com/ie/. 
    · En  MAC Safari 

    No obstant açò, també és possible utilitzar qualsevol programa independent que siga compatible amb el protocol RDP, en aquest cas caldrà  configurar manualment la connexió del client RDP .


    En Windows 8.1 i 10
    , en algunes ocasions els problemes de connexió poden ser solucionats simplement si  executeu Internet Explorer com a Administrador  (Feu clic amb el botó dret del ratolí en l'accés a  Internet Explorer  i, en el menú deplegado, seleccioneu "Executar com a administrador")

     CONSIDERACIONS IMPORTANTS i solució de problemes:
    • Si teniu PROBLEMES AMB LA CONNEXIÓ des de  Microsoft Internet  Explorer:

      1. En Windows 8.1 i 10 , en algunes ocasions els problemes de connexió poden ser solucionats simplement si  executeu Internet Explorer com a Administrador  (Feu clic amb el botó dret del ratolí en l'accés a Internet Explorer i, en el menú deplegado, seleccioneu "Executar com a administrador")
      2. En altres casos, els problemes solen ser deguts a la configuració del navegador. Li indiquem algunes recomanacions per a  restablir la configuració del navegador   Internet Explorer.

     

    Recordeu que  podeu  accedir a Xarxa UA des de l'enllaç   o des de la targeta de l'aplicació "Xarxa UA" en  UACloud - Campus virtual.

     

    Internet Explorer, resolució de problemes de connexió

    En Windows 8.1 i 10 , en algunes ocasions els problemes de connexió poden ser solucionats simplement si  executeu  Internet Explorer  com a Administrador  (Feu clic amb el botó dret del ratolí en l'accés a Internet Explorer i, en el menú deplegado, seleccioneu "Executar com a administrador")

    Els  problemes d'accés  a RedUA  solen deure's a la configuració del navegador web  . Haurem d'anar tractant de solucionar-los mitjançant els següents procediments:

    1. Restablir configuració de seguretat  per defecte.
    2. Restablir el navegador  a la seua configuració per defecte.
     1. Restablir configuració de seguretat per defecte

    Pot ser que haja activat algun filtrat d'ActiveX. Es pot tornar a la configuració de seguretat per defecte anant al menú "Eines" >> "  Opcions d'Internet  " >> pestanya "Seguretat"  >> botó "  Restablir totes les zones al nivell predeterminat  " (  si prefereixes, fer-ho específicament per als "  Llocs de confiança "):

     2 Restablir el navegador a la seua configuració per defecte

    Si el problema persistira ja hauríem de restaurar Internet Explorer a la seua configuració per defecte (menú "Eines" >> "Opcions d'Internet" >>  pestanya "Opcions Avançades"  >> botó "  Restablir...  "):

    Després de prémer el botó "Restablir..." haurem de  marcar "Eliminar configuració personal"  (llegir atentament abans de confirmar) i prémer el botó " Restablir  "

     

    Després de restablir la configuració,  en tractar d'accedir de nou a RedUA el navegador li indicarà que és necessari instal·lar i/o permetre l'execució d'un component  ActiveX  (el navegador li mostrarà el missatge en la part superior o inferior de la pàgina).  Heu d'acceptar l'ús d'aquest component . Una vegada permès funcionarà i no sereu preguntat de nou. 

    Si els problemes persisteixen, li recomanem que accedisca mitjançant l'aplicació  "Connexió a RedUA"

     

     

    3. (Usuaris avançats) Connexió manual mitjançant altres clients RDP

    Per a la connexió amb el PC Virtual s'utilitza el protocol RDP ("Remote Desktop Protocol", protocol de Microsoft per a la comunicació en l'execució d'una aplicació entre un terminal i un servidor Windows) .

    Els navegadors que ofereixen suport RDP integrat són:

    • Internet Explorer para Windows
    • Safari per a MAC.

    Si tractem de connectar amb la resta de navegadors ( Chrome , Firefox i uns altres) la connexió no serà automàtica i haurà de configurar-se manualment en un altre programa, per la qual cosa no és el mètode recomanat . Ens apareixerà una pàgina que ens proporcionarà una informació que haurem d'introduir manualment en algun programa independent que siga compatible amb el protocol RDP de Microsoft.

    A manera d'exemple, disposa de les següents possibilitats:

    • en Windows, del client de connexió d'accés remot que es troba en el grup accessoris.
    • en Linux, del programa RDesktop.
    • en Mac, del programa CorD.


    En tots els clients RDP se li demanarà que emplene almenys els següents paràmetres:

    • Equip
    • Port
    • Usuari
    • Contrasenya

    Consulte la documentació del client RDP escollit per a saber com subministrar aqueixos paràmetres.


    Recorde que els paràmetres a introduir en el seu client RDP seran diferents en cada connexió , se li subministraran automàticament en tractar de connectar des del seu navegador.


    Així mateix, perquè no es cancel·le la connexió, no haurà de tancar la pàgina web que li mostra la informació de connexió fins que no finalitze el seu treball.

     

    Per a qualsevol aclariment o consulta addicional, podeu contactar amb el  Centre d'Assistència a l'Usuari  (tel. 965 90 9393)