Saltar apartados

Com treballar amb Moodle UA

Moodle és una plataforma de gestió de continguts educatius o LMS (Learning Management System). Disposa d'una col·lecció d'eines de diverses característiques per a ajudar al professorat a crear i gestionar tot tipus d'activitats i recursos útils per a l'aprenentatge que posteriorment seran accessibles per a l'alumnat a través d'Internet.

Els passos a seguir per a sol·licitar l'ús de Moodle en una assignatura concreta són els següents:

  • El coordinador d'una assignatura podrà sol·licitar l'ús de Moodle UA, a través de l'app d'UACloud "CV Altres serveis", des del menú "Gestió docent > Moodle".
  • Després de l'aprovació de la sol·licitud, l'accés a Moodle UA es realitzarà a través de l'app disponible en UACloud.

Si una vegada validada la sol·licitud es desitja la inclusió de nou professorat, aquest haurà de tenir docència assignada en l'assignatura i s'haurà de realitzar la petició a través de l'email ite.moodle@ua.es.

L'ús més generalitzat per part dels nostres usuaris és el de suport a la formació presencial: oferir continguts als alumnes i realitzar una posterior avaluació mitjançant tasques i qüestionaris.

Instruccions per a la realització de la sol·licitud

El coordinador de l'assignatura podrà cursar la solicituda través de l'app d'UACloud "CV Altres serveis", des del menú "Gestió docent > Moodle".

En el primer bloc de dades, el coordinador ha de seleccionar:

  • El curs acadèmic per al qual sol·licita l'ús de Moodle.
  • L'assignatura . S'ha de tenir en compte que en el desplegable únicament apareixeran les assignatures en les quals el professor siga coordinador en el curs acadèmic seleccionat, per tant el professor ha de tenir docència assignada.
  • La categoria a la qual pertany l'assignatura. Les categories són les branques de coneixement especificades per als Graus. També existeix una categoria per a assignatures de Màsters oficials, una altra per a assignatures d'Especialistes, una més per a Experts universitaris i una última per a cursos de Formació complementària.

Dades: curs acadèmic, assignatura i categoria

A continuació, apareixen dos camps no obligatoris:

  • Comparteix Moodle amb: quan dos o més assignatures de Campus Virtual, es fusionen en una sola assignatura de Moodle, en aquest quadre de text s'ha d'especificar el codi de les altres assignatures separades per coma. Cal tenir en compte que, encara que hi haja fusió d'assignatures en Moodle, s'ha d'emplenar la sol·licitud corresponent per a cadascuna de les assignatures de Campus Virtual.
  • Observacions: ací es pot afegir qualsevol observació que es considere oportuna. Per exemple, es pot utilitzar per a la sol·licitud de mòduls o funcionalitats extra. També oferim el servei d'importació d'assignatures de cursos anteriors que es vulguen reutilitzar. Si desitges utilitzar aquest servei has d'indicar-ho en el camp "Observacions".

Dades 2: fusionar assignatures, observacions

Seguidament, apareixeran els grups de teoria de l'assignatura. El coordinador podrà marcar o desmarcar els grups que considere oportuns, de manera que únicament els grups d'alumnes marcats tindran accés a Moodle.

Aquesta opció podria utilitzar-se per a generar 2 (o més) assignatures en Moodle amb diferents grups en cadascuna d'elles. Per exemple, una per als grups normals i una altra per al grup LLAURA.

Exemple de grups de teoria

Finalment, es mostra la secció de professorat de l'assignatura. Ací apareixeran tots els professors amb docència assignada en l'assignatura seleccionada. Per a cadascun d'ells podem especificar el rol que va a tenir en Moodle: "Professor" o "Professor sense permisos d'edició". També és possible indicar que un professor no participe en Moodle, en aquest cas, aqueix professor no tindrà accés a l'assignatura creada en Moodle UA.

Dades 3: professors de l'assignatura en Moodle

Per a finalitzar, el coordinador ha de punxar a" Enviar la sol·licitud".

Botó per a enviar la sol·licitud

Una vegada que la sol·licitud siga validada, rebrà un correu electrònic informatiu. Des d'aqueix moment podrà accedir a Moodle a través de l'app corresponent d'UACloud.

Accés a Moodle UA

L'accés a Moodle UA es realitzarà a través de l'app disponibe en UACloud. Just sota el botó "Entrar", apareixerà un enllaç que ens permetrà accedir al Moodle de l'any acadèmic immediatament anterior.

Accés a Moodle UA des d'UACloud

Sincronització d'alumnes

La sincronització d'alumnes des de Campus Virtual a Moodle es realitza de forma automàtica. No és necessari que el coordinador realitze cap acció.

Aquesta operació es durà a terme de matinada, amb el que l'alumnat tindrà accés a Moodle l'endemà de la creació de l'assignatura en Moodle (si ja estigueren oficialment matriculats en la mateixa) o l'endemà de la seua matriculació oficial (sempre que l'assignatura ja estiga creada en Moodle).

Moodle UA


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Espanya)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464