Saltar apartados

Ajustos del curs

En el bloc " Ajustes ", en " Administració del curs > Editar ajustos " podem trobar les opcions generals de configuració del curs en Moodle.

Menú editar ajustos del curs

Algunes de les opcions no es podran modificar, ja que han sigut restringides per l'administrador del lloc i, al seu torn, existeixen altres opcions que és recomanable que mantinguem desactivades per a garantir el correcte funcionament del lloc.

Malgrat aquestes petites restriccions, des d'aquest menú podrem realitzar accions com determinar l'estructura del curs, activar l'ús de grups

Propietats generals

En aquesta secció és possible visualitzar el nom complet del curs i el seu nom curt però, per qüestions tècniques, hem configurat Moodle UA perquè no puguen modificar-se aquests camps.

Entre les propietats d'un curs que podrem modificar es troba.

  • Resum del curs : la descripció que escriguem ací apareixerà en qualsevol pàgina en la qual es mostre el llistat de cursos del lloc o de cursos de cada usuari en particular.

    Descripció del curs
  • Format : permet modificar l'estructura del curs. Habitualment s'utilitza una distribució en temes o en setmanes.

    • Temes : els continguts s'agrupen per temes. El professor pot posar títol a cadascun dels temes. Aquest format pot ser d'utilitat si el nostre curs està basat en la consecució de determinats objectius. Cada alumne avança progressivament en els continguts seguint el seu propi ritme.
    • Setmanal : els continguts s'agrupen per setmanes, de manera que es remarca la data d'inici i data final del curs i, al seu torn, es dóna una idea del ritme que hauria de seguir l'estudiant. Aquest format pot ser una bona solució si volem que els alumnes treballen més o menys al mateix temps, sobre els mateixos recursos i activitats.
    • Social : està basat en l'ús d'un fòrum les entrades del qual es mostraran en l'àrea central de continguts (així que no podrem afegir contingut en la pàgina principal del curs). Se sol utilitzar en situacions menys restrictives en les quals es pretén compartir informació entre tots. El que sí podem fer és afegir blocs.
    • SCORM: s'utilitza per a crear un curs a partir d'un arxiu SCORM, de manera que els estudiants només podran interactuar, com a contingut principal, amb el SCORM.
  • Nombre de setmanes o temes: per a modificar el nombre de temes o setmanes del nostre curs.
  • Data d'inici del curs : si anem a utilitzar un format de curs setmanal, la primera setmana coincidirà amb la data d'inici del curs que indiquem. Al seu torn, el valor que indiquem ací afecta en la visualització dels registres d'activitat ja que, només visualitzarem registres a partir de la data inicial del curs.
  • Temes ocults : podem triar la manera en què els temes ocults es mostren als estudiants.


    Configuració de temes ocults
    Tenim l'opció de fer els temes ocults totalment invisibles (per a l'alumnat serà com si no existiren) o de mostrar els temes en forma col·lapsada (l'alumnat sabrà que hi ha més temes però no tindrà accés al seu contingut fins que el professor ho considere oportú) com es mostra en la següent imatge.

    Tema ocult en forma col·lapsada
  • Ítems de notícies per a veure : només té utilitat si utilitzem el fòrum " Novetats " juntament amb el bloc " Últimes notícies ", que mostra els missatges d'aquest fòrum. El valor que s'indique en aquest camp correspondrà al nombre d'entrades que es mostrarà en el bloc " Últimes notícies ".
  • Mostrar qualificacions als estudiants : des d'ací podem ocultar o mostrar el llibre de qualificacions als estudiants.
  • Mostrar informes d'activitat: si activem aquesta opció, els estudiants podran veure els registres de la seua pròpia activitat duta a terme en els diferents elements del curs. El valor que especifiquem ací no afectarà al perfil d'un professor, que sí que tindrà accés als registres d'activitat de cada usuari.

No obstant açò, habilitar aquesta funcionalitat pot causar sobrecàrrega en el servidor i per tant, la mantindrem deshabilitada. Si algun professor considera imprescindible l'ús d'aquesta funció haurà de posar-se en contacte amb ite.moodle@ua.es .

  • : ací podrem especificar quin és la grandària màxima d'arxiu que un usuari pot pujar a Moodle. Fer un ús responsable de l'espai en disc és una bona pràctica que hauríem de dur a terme per a una correcta gestió de recursos.

Configuració de grups d'alumnes

Mitjançant aquest conjunt d'opcions, podem establir el valor per defecte de la manera de treball en grups per a cada activitat del curs. Hem de tenir en compte que, en crear una activitat, podrem configurar la seua manera de grup per a aqueixa activitat en concret i pot diferir de l'opció seleccionada ací.

Habilitar el treball amb grups

Les diferents maneres de treball són:

  • No hi ha grups : els alumnes no es divideixen en grups de treball. (És l'opció per defecte).
  • Grups separats : permet crear grups d'alumnes que no veuran gens del que facen els altres grups. És com si la resta de grups fóra invisible.
  • Grups visibles : permet crear grups d'alumnes perquè treballen independentment en cada activitat. No obstant açò, els alumnes d'un grup podran visualitzar el treball dels altres grups (només en manera lectura).

Si habilitem l'opció " Forçar la manera de grup ", totes les activitats del curs utilitzaran la manera de grup que seleccionem en aquesta pantalla de configuració del curs, independentment del valor particular que hàgem seleccionat en cada activitat.

Els agrupaments són grups de grups. Per exemple, si hem dividit als nostres alumnes en petits grups de treball, i volem que realitzen dues grans tasques com crear una wiki o una base de dades, podríem especificar que la meitat de grups treballaren en la tasca 1 ("agrupament wiki") i l'altra meitat en la tasca 2 ("agrupament base de dades").

Independentment de la configuració que seleccionem, per a treballar amb grups haurem de crear i gestionar els diferents grups d'alumnes, com veurem en la secció corresponent.

Disponibilitat i idioma

Quan es crea un curs en Moodle UA, per defecte, es fa sense disponibilitat per als estudiants. D'aquesta manera, el curs romandrà ocult, mentre els professors afigen continguts. Per a fer visible el curs als estudiants i que aparega en els llistats, haurem de canviar la seua disponibilitat.

Disponibilitat del curs i idioma dels menús

Respecte a l'idioma, tenim la possibilitat d'establir que, obligatòriament, tots els textos de la interfície de Moodle apareguen en un llenguatge determinat (d'entre els paquets d'idioma instal·lats). Aquesta opció sol utilitzar-se en ensenyaments d'idiomes per a habituar als estudiants a treballar amb una llengua determinada.

Progrés de l'estudiant

Permet habilitar característiques de seguiment del progrés de l'estudiant. Es veurà detalladament en la secció corresponent.

Progrés de l'estudiant

 

Moodle UA


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Espanya)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464