Preguntes d'enregistrament d'àudio

A partir de la versió 3.5 de Moodle (en la UA, curs acadèmic 2018-19), l'editor de text per defecte incorpora un gravador d'àudio en HTML5. Així evitarem els problemes de permisos que tenien els antics gravadors en Flaix.

Gravador d'àudio

Les preguntes PoodLL recording, ja no estan disponibles, perquè el plugin ha deixat de ser gratuït. Si una de les teues assignatures, importades del curs passat, conté aquest tipus de preguntes, en intentar realitzar el qüestionari, apareixerà un error.

error pregunta desconeguda

El primer que hem de fer és eliminar aqueix tipus de pregunta. Des de la pàgina principal del qüestionari, en el menú d'opcions trobarem "Editar qüestionari".

editar preguntes del qüestionari

Les preguntes desconegudes, mostraran una icona amb un interrogant.

pregunta desconeguda

Per a eliminar-la del qüestionari, hem de punxar en la icona de la paperera corresponent.

eliminar pregunta

Com crear una pregunta d'enregistrament d'àudio

Des del selector de tipus de pregunta hem de triar tipus "Assage".

Com a recomanació, us proposem que, juntament amb l'enunciat de la pregunta, indiqueu unes breus instruccions de com gravar l'àudio.

En la configuració de la pregunta, hem d'indicar que el" Format de la resposta" és "Editor HTML amb selector d'arxius", per a assegurar-nos que els estudiants tenen disponible el gravador.

Configuració pregunta assaig

Ací teniu un exemple senzill de com podria quedar la pregunta:

Exemple pregunta assaig

Com ho veuen els estudiants

A l'hora de realitzar l'enregistrament, quan punxem en la icona del micro ens apareixerà una finestra per a demanar-nos permís d'accés al micròfon.

permís micro

Per a començar a gravar, punxem en "Start recording".

start recording

Per a acabar, punxem en "Stop recording".

stop recording

En aqueix moment, apareixerà un reproductor que ens permetrà oir el que hàgem gravat. D'aquesta manera, podem decidir si ho tornem a gravar o ho adjuntem mitjançant el botó "Attach recording".

adjuntar àudio

Com ho veu el professorat

Com en qualsevol qüestionari, el professorat disposa de les opcions de revisió dels intents de manera individual.

En el cas de preguntes tipus assage, que han de corregir-se manualment, en la casella de la pregunta apareixerà un text indicant "Requereix qualificació", que a més és un enllaç a l'intent.

Correcció individual

En accedir a l'intent d'una alumne en concret, tindrem disponible l'enregistrament realitzat i, just sota, un enllaç per a afegir la qualificació i comentaris que considerem oportuns.

Vista de l'intent

No obstant açò, hi ha un mètode més ràpid per a realitzar les correccions manuals. Des de la pantalla inicial del qüestionari, en el menú desplegable de la part superior dreta, tenim l'opció "Qualificació manual".

Menú de qualificació manual

Aquesta funcionalitat, ens permet visualitzar en una mateixa pàgina totes les preguntes pendents de correcció (una sota una altra) juntament amb el quadre per a afegir la qualificació.

Sens dubte, serà l'opció més còmoda i ràpida quan tinguem moltes preguntes d'aquest tipus per a corregir.

Resum de les correccions pendents

Correcció manual en bloc

Moodle UA