Saltar apartados

Preguntes Freqüents (FAQ)

Accés a UACloud - Campus Virtual

UACloud i Campus Virtual Clàssic

L'aplicació  Materials Docents   permet accedir als materials docents que el professorat deixa a l'alumnat. Des d'ella pot contrastar com veu el seu alumnat el conjunt de materials disponibles.

Els nous materials es pugen i assignen des de l'aplicació  UADrive , permetent una gestió més intuïtiva i potent.

 ·  Per a les assignatures del 2015-16 ja no podran pujar-se materials en l'antic Campus Virtual
 ·  El professorat  podrà traslladar a UADrive els materials que en tinga ara en Campus Virtual simplement amb un clic de ratolí
 ·  En qualsevol cas, romandran disponibles -solament per a descàrrega- en l'antic Campus Virtual per a professorat i alumnat. 

 ·  Tota la informació està disponible en  la pàgina d'ajuda d'UADrive
 ·  Recomanem visualitzar el  vídeo de presentació d'UADrive , així com la infografia " el que has de saber d'UADrive ". 
 ·  A més, a través del seu departament o unitat,  podeu   sol·licitar sessions de presentació d'UADrive   per a familiaritzar-vos amb ell. 

El nou UACloud substitueix al Campus Virtual clàssic

Què és UACloud Campus Virtual i per què substitueix al clàssic Campus Virtual?

El Campus Virtual de la Universitat d'Alacant ha donat el salt al núvol amb l'engegada d'UACloud - Campus Virtual, el núvol d'aplicacions de la UA.

Els mateixos serveis que abans, però millorats i organitzats en aplicacions . Una forma de treballar més moderna, intuïtiva i atractiva que requerirà un període d'ajust.

Entre altres avanços demandats, el nou UACloud-CV és accessible des de mòbils i altres dispositius . La possibilitat de treballar amb diverses aplicacions al mateix temps també és una demanda per gran part de la comunitat universitària, que requeria un gran esforç d'adaptació i modernització en la seua programació.

A poc a poc s'aniran integrant les aplicacions i eines que encara estan en CV Altres Serveis (on mantenen la ubicació que mantenien en el CV clàssic).

Les últimes novetats  han sigut la incorporació a  Serveis Externs de  MSCloud  i  GCloud  (els núvols de  Microsoft Office 365  i de  Google  respectivament) i  UADrive , que a més de ser el nou disc dur virtual institucional canvia la manera de penjar els materials de classe als alumnes, permetent una gestió més intuïtiva i potent.

Us demanem comprensió per a un canvi que ens beneficiarà a tots.

Per a familiaritzar-se ràpidament amb el nou entorn li recomanem veure els vídeos de presentació d'UACloud - Campus Virtual i sobre com personalitzar el seu UACloud.

Per a evitar els possibles inconvenients durant el necessari temps d'adaptació, aquesta pàgina de preguntes freqüents i els manuals enllaçats en el menú de l'esquerra s'aniran actualitzant amb les consultes que vagen sorgint. Per açò, ens vénen ben vostres dubtes, queixes i suggeriments .
A més es van realitzar una sèrie de sessions informatives fins al 18 de desembre.

 

Com puc anar familiaritzant-me amb el nou entorn UACloud ?

Li recomanem els següents vídeos :

Per a evitar els possibles inconvenients durant el necessari temps d'adaptació, aquesta pàgina de preguntes freqüents i els manuals enllaçats en el menú de l'esquerra s'aniran actualitzant amb les consultes que vagen sorgint. Per açò, ens vénen ben vostres dubtes, queixes i suggeriments .

En la web d'UACloud sempre disposarà de:

  • Notícies i esdeveniments que van sorgint en relació a les novetats d'UACloud. Pot consultar periòdicament el nostre feed de notícies en la pàgina principal   o subscriure's via RSS per a ser informat automàticament de qualsevol novetat.
  • Un carrusel amb la descripció de les aplicacions integrades i enllaços a les seues respectives ajudes.
  • Manuals de les diferents aplicacions integrades (enllaçats en el menú de l'esquerra) i accessibles en el botó ajuda de les respectives aplicacions.
  • Aquesta pàgina de preguntes més freqüents , a la qual s'enllaça des del botó d'ajuda d'UACloud i des de la pantalla d'accés al mateix.

Aquesta pàgina de preguntes freqüents i els manuals enllaçats en el menú de l'esquerra s'aniran actualitzant amb les consultes més freqüents que vagen sorgint. Per açò, ens vénen ben vostres dubtes, consultes, queixes i suggeriments .

 

Navegació en UACloud - Campus Virtual

On...

On està l'accés a WEBMAIL ?

Per a accedir a Webmail no fa falta entrar a UACloud - Campus Virtual: En la pàgina principal de la UA , just al costat d'UACloud-CV , tenim l'accés a Webmail (tal com estava abans del llançament d'UACloud).

Webmail sempre ha sigut un servei independent del Campus Virtual, encara que també es poguera accedir des d'ell. Des del nou UACloud - Campus Virtual tenim un accés al mateix en CV Altres Serveis >> Altres Serveis >> Webmail . Però és més recomanable accedir directament des de la pàgina principal de la UA .

On està l' accés a materials docents?

El alumnat por accedir a les notificacions de nous materials fent clic sobre la campana que apareix en la part superior dreta.   S'obrirà el  Centre de notificacions ,  on d'una sola ullada podrem veure les notificacions de totes les aplicacions (i de tots els perfils), permetent fer clic sobre qualsevol d'elles per a obrir-les.

L'accés a tots els materials docents que el professor publica es realitza mitjançant la  nova aplicació  Materials Docents En ella  l'alumnat pot accedir als materials docents que el professorat publica  el professorat pot contrastar com veu el seu alumnat el conjunt de materials disponibles.   

Els nous materials es pugen i assignen des de l'aplicació  UADrive , permetent una gestió intuïtiva i potent.  

 ·   Per a les assignatures del 2015-16 ja no podran pujar-se materials en l'antic Campus Virtual  .  
 ·   El professorat   podrà traslladar a UADrive els materials que tinga ara en Campus Virtual simplement amb un clic de ratolí (  en UADrive el professorat disposa de la  utilitat "Importar") 
 ·   En qualsevol cas, romandran disponibles -solament per a descàrrega- en l'antic Campus Virtual per a professorat i alumnat.  

 ·   Tota la informació està disponible en   la pàgina d'ajuda d'UADrive  .  
 ·   Recomanem visualitzar el   vídeo de presentació d'UADrive  , així com la infografia "  el que has de saber d'UADrive  ".  

No trobeu la utilitat o eina que voleu utilitzar en UACloud? 
On està qualsevol dels Altres Serveis "que estaven en Campus Virtual"?

  • Probablement l'hageu desactivat (desmarcat de les favorites). Podeu marcar-la de nou en el desplegable de totes les aplicacions.

    En el vídeo enllaçat es va mostrar com podeu  recuperar les fitxes d'aplicacions anteriorment eliminades  (Des d'UACloud, desplegueu les aplicacions des del logo d'UACloud de la cantonada superior esquerra de la finestra, premeu sobre el botó "Totes les aplicacions" i la marqueu de nou com a favorita prement sobre el cercle de la seua cantonada superior dreta).

     

  • Probablement  no tinga encara aplicació pròpia d'UACloud, amb el que estarà  en CV Altres Serveis.

    En CV Altres Serveis es manté l'accés a totes les utilitats i eines del CV clàssic que encara no s'han migrado al nou entorn .

    El menú esquerre d'Altres Serveis es manté organitzat de la mateixa forma que ho estava en el CV clàssic , llevat que s'han anat extraient i millorant les aplicacions que ara es troben com a fitxes d'aplicacions independents en el nou entorn UACloud (Administració electrònica, Tutories, Actes, Missatges, Guies docents, RedUA, Esports...)
  • Perfil PDI

    Altres Serveis (perfil PDI)

  • Perfil Alumnat

  • Perfil PAS

UACloud es desplegarà progressivament , incorporant eines i aplicacions que deixaran d'estar en la versió tradicional.

 Com...

Com puc aprendre fàcilment a navegar i personalitzar el meu UACloud?

Li recomanem visualitzar (en poc més de dos minuts) el vídeo on es mostra com personalitzar el seu UACloud - Campus Virtual , així com les seues possibilitats de navegació.

En vídeos més concrets li vam mostrar com pot ocultar les fitxes que no necessite habitualment (i que en qualsevol moment les podria recuperar ), així com canviar l'ordre situant les primeres les que més freqüentment utilitze.

Com puc tornar a la pantalla d'inici d'UACloud? o només puc anar d'aplicació en aplicació?

Si heu tancat la pestanya amb la pantalla d'inici a les diferents aplicacions, podeu tornar a ella des de qualsevol d'elles que mantinguem oberta. UACloud apareix com una aplicació més i és la que engloba a la resta:

Aquestes i més possibilitats es mostren en el vídeo sobre com personalitzar el seu UACloud - Campus Virtual.

Com recuperar fitxes d'aplicacions anteriorment eliminades?
Com eliminar les fitxes d'aplicacions que no necessite normalment?

Li vam mostrar en un vídeo com pot ocultar fitxes d'aplicacions d'UACloud (Prement sobre l'aspa que apareix en la cantonada superior dreta).

En un altre vídeo li vam mostrar com pot recuperar les fitxes d'aplicacions anteriorment eliminades (Des d'UACloud, despleguem les nostres aplicacions des del logo d'UACloud de la cantonada superior esquerra de la finestra, premem sobre el botó "Totes les aplicacions" i la marquem de nou com a favorita prement sobre el cercle de la seua cantonada superior dreta).

A més d'ocultar les fitxes que no necessite habitualment, li recomanem canviar l'ordre per a situar les primeres les que més freqüentment utilitze.

Com puc veure totes les meues novetats o notificacions d'una ullada , sense caminar d'aplicació en aplicació?
(Tutories, materials nous, anuncis...)

Determinades aplicacions disposen d'una sèrie de notificacions que podreu visualitzar sense necessitat d'accedir a l'aplicació. En fer clic sobre elles, es voltejaran mostrant-nos les seues notificacions. També podeu engrandir la grandària de l'aplicació (en la icona que tenen en la cantonada superior esquerra) de manera que es mostren les seues notificacions directament, sense necesaidad de voltejar-la.

Però a més, prement sobre la campana que apareix en la part superior dreta, es pot accedir a les notificacions de totes les aplicacions (i de tots els perfils) d'una sola ullada , permetent fer clic sobre qualsevol d'elles o sobre l'aplicació corresponent per a obrir-la:

Aquestes i més possibilitats es mostren en el vídeo sobre com personalitzar el seu UACloud - Campus Virtual.

Com eliminar notificacions d'anuncis en UACloud?

Per a eliminar les notificacions d'anuncis, premereu sobre qualsevol d'elles per a accedir al tauler d'anuncis i al costat de cadascun veureu un botó "marcar com llegit" . Una vegada marcat com llegit ho seguireu tenint disponible, però ja no es comptabilitzarà en el nombre de notificacions pendents de revisar.

Podeu veure el procés en el vídeo ' Eliminar anuncis de l'UACloud'.

Com canviar l'ordre de les  fitxes d'aplicacions?

Li vam mostrar en un vídeo com pot canviar l'ordre en què apareixen les seues fitxes d'aplicacions (prement sobre elles i arrossegant-les al lloc desitjat)

L'ordre que establisca també es respectarà en desplegar totes les seues aplicacions des del logo d'UACloud de la cantonada superior esquerra de la finestra.

A més de situar les primeres les que més freqüentment utilitze, li recomanem ocultar les fitxes que no necessite habitualment (i que en qualsevol moment les podria recuperar ).

Com accedisc a Webmail ?
Per què no puc entrar a Webmail des d'UACloud - CV Altres Serveis?

Tenim un accés per a obrir Webmail en UACloud, en l'aplicació Altres Serveis, apartat Altres Serveis >> Webmail . Si aquest enllaç no obri Webmail normalment es deu al fet que tenim bloquejades les finestres emergents (pop-ups) en el nostre navegador .

En qualsevol cas, Webmail sempre ha sigut un servei independent del Campus Virtual i el més recomanable és accedir directament des de la pàgina principal de la UA , on tenim l'accés a Webmail  just al costat d'UACloud-CV , tenim l'accés a Webmail (tal com estava abans del llançament d'UACloud).

L'accés des de la pàgina principal no requereix l'ús de finestres emergents (pop-ups).

Si així i tot volguérem permetre-les, indiquem com procedir en els navegadors més comuns:

  • Mozilla Firefox: Eines >> Opcions >> Contingut: assegurar-se que està desmarcat "Bloquejar finestres emergents"
  • Google Chrome: Configuració >> Mostrar opcions avançades >> Configuració de contingut: En la secció Pop-ups, "Permetre que tots els llocs hi mostren pop-ups"
  • Microsoft Internet Explorer: Eines (ALT+X) >> Opcions d'internet >> Privadesa: assegurar-se que està desmarcat "Activar el bloqueador d'elements emergents"

 

Accés a UACloud. Perfils d'usuari. Problemes d'accés a aplicacions
 Perfils d'usuari

En entrar a UACloud m'apareixen per a seleccionar perfils que no utilitze .
Puc evitar triar perfil en entrar en UACloud a certes aplicacions?

Molts usuaris i usuàries d'UACloud - Campus Virtual tenim diferents perfils d'accés a UACloud (diferents estudis en curs, com a alumnat egressat, com a personal docent, com a personal d'administració i serveis...)

Les aplicacions en el nou UACloud unifiquen la informació i les funcionalitats de tots els nostres perfils. Però algunes aplicacions en Altres Serveis (on s'engloben les que encara estan pendent d'adaptar) encara requereixen escollir perfil .

UACloud permet ocultar els perfils que no utilitzem habitualment . Així, si només deixem un de visible, evitarem el pas d'escollir perfil , encara necessari en algunes aplicacions.

Per al PAS s'accedeix a través de "El meu Campus Virtual" . En cas d' Alumnat i PDI , a través de "Configuració" :

I sempre podrem canviar de perfil, fins i tot als ocults (apareixerà un botó "més perfils" per a mostrar els que no hàgem deixat marcats com per defecte)



 Contrasenya i problemes d'autenticació

Com puc canviar la meua contrasenya d'accés?

Des de la pròpia pantalla d'accés a UACloud, sota el botó "Entrar" hi ha disponible un enllaç Desitges canviar la contrasenya?

Recordeu que en el moment en què realitze el canvi de la contrasenya aquesta serà la seua contrasenya per a tots els serveis que ofereix la Universitat ( UACloud - Campus Virtual , Vualà , Webmail , eina Qüestionaris, gestió de parts...)

Si no recorda el seu usuari o contrasenya (hi es mostra el missatge "L'email o la contrasenya són incorrectes") haurà de consultar la següent resposta.

No aconseguisc entrar en UACloud - Campus Virtual / Webmail o altres serveis de la UA.
No me'n recorde de la meua contraseny.
Em mostra el missatge "L'email o la contrasenya són incorrectes"

Recordeu que el seu usuari i contrasenya d'accés a UACloud - CV és la mateixa que la d'altres serveis oferits per la UA (Webmail, Vualà, Eina Qüestionaris, gestió de parts...)

Heu de tenir en compte que la contrasenya és sensible a majúscules-minúscules .
Assegureu's que l'està introduint correctament i no està confonent O (oes) amb 0 (zeros) .

Podreu realitzar una sol·licitud de nova clau d'accés de forma automatitzada, sempre que ens haja facilitat un correu personal alternatiu (+info).

¿Com i on realitzar la sol·licitud d'una nova clau
(mitjançant el seu correu personal alternatiu)?

En aquesta pàgina, en la d'accés a UACloud i en altres llocs relacionats, t'oferim l'enllaç al formulari de sol·licitud de nova clau d'accés:

En el propi formulari disposeu de les indicacions necessàries, així com accés a més informació si fóra necessari.

¿Quin és el meu correu personal alternatiu?

Es tracta d'un compte de correu diferent al compte institucional que et facilita la UA
És un correu que en algun moment hauràs facilitat a la UA (al preinscribirte, en accedir per primera vegada a la UA o després d'indicar-ho tu mateix en UACloud >> La meua configuració >> General >> Correu electrònic personal):

  • Si ja eres o has sigut membre de la UA (PAS / PDI / Estudiant)

És el correu indicat per tu en UACloud >> La meua configuració >> General >> Correu electrònic personal

(Ha de ser un correu alternatiu, diferent al que et facilita la UA)

  • Si eres nou estudiant en la UA i vas a cursar estudis de Grau.

És el correu facilitat en el sistema de preinscripció de Generalitat.

És el correu electrònic que has facilitat en el sistema de preinscripció de la Generalitat para nous estudiants de Grau.

Dubtes: consulta amb access@ua.es

  • Si eres nou estudiant en la UA i vas a cursar estudis de Màster, Doctorat, etc.

És el correu facilitat en el sistema de preinscripció de la UA (PreinsUA).

Dubtes: consulta amb la teua secretaria.

  • Altres casos: correu facilitat a la UA.

Per exemple, si eres tutor extern de pràctiques en empresa,

és el correu facilitat a la Unitat de pràctiques en empreses de la UA o l'Oficina de pràctiques de la Facultat .

Dubtes: consulta amb coordinacionpracticas@ua.es

Dades de contacte de les unitats gestores de pràctiques (telèfons, adreces de correu i pàgines web)

¿I si no tinc correu personal alternatiu o no tinc accés a ell?

Hauràs de contactar amb la teua unitat de referència per a identificar-te fefaentment i indicar un correu electrònic personal (alternatiu a l'institucional de la UA)

¿On podria canviar posteriorment el meu correu personal alternatiu?

Es pot canviar instantáteamente i en qualsevol moment des d'UACloud:

En La meua configuració >> General >> Correu electrònic personal:

Quan intente accedir apareix el missatge "ACCÉS BLOQUEJAT"

Haurà de dirigir-se a la seua "unitat de referència", on podrien indicar-li si hi ha alguna causa administrativa del bloqueig, podrien desbloquejar-li l'accés i podrien facilitar-li l'obtenció d'una nova clau si fóra necessari.

Cada col·lectiu ha de comunicar-se amb la seua unitat de referència respetiva:

 Problemes amb aplicacions concretes

En el meu equip no funciona correctament (UACloud - Campus Virtual o un altre servei web)
L'aplicació només em mostra una pàgina en blanc.
No puc accedir des del meu PC, però sí des d'un altre ordinador.
Em retorna a la pantalla de control d'accés a UACloud.

En la immensa majoria d'ocasions es tracta d'algun problema amb el seu navegador.

Pot comprovar-ho tractant d'accedir amb un altre navegador alternatiu al que actualment li està donant el problema (Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer...)

Si li fa l'efecte que determinats enllaços no funcionen , també podria ocórrer que el seu navegador estiga configurat per a no permetre obrir noves finestres en prémer sobre alguns enllaços. Haurà de permetre finestres emergents (pop-ups) en el seu navegador , necessàries en algunes funcionalitats:

  • Mozilla Firefox: Eines >> Opcions >> Contingut: assegurar-se que està desmarcat "Bloquejar finestres emergents"
  • Google Chrome: Configuració >> Mostrar opcions avançades >> Configuració de contingut: En la secció Pop-ups, "Permetre que tots els llocs mostren pop-ups"
  • Microsoft Internet Explorer: Eines (ALT+X) >> Opcions d'internet >> Privadesa: assegurar-se que està desmarcat "Activar el bloqueador d'elements emergents"

Per a solucionar uns altres possibles problemes, li recomanem que elimine els arxius temporals, caché i cookies del navegador (disposa de vídeos de com realitzar aquest procés en Mozilla Firefox , Chrome o Internet Explorer ).

Per a aconseguir un correcte accés a UACloud - Campus Virtual i una correcta visualització de totes les opcions, el navegador que s'estiga utilitzant haurà d'estar configurat adequadament (en la configuració per defecte dels navegadors funcionarà tot correctament) . És essencial que es mantinga activat l'ús de les cookies i de les funcions de Javascript :

  • Mozilla Firefox:
    • Javascript: Eines >> Opcions >> Contingut: "Activar Javascript".
    • Cookies: Eines >> Preferències >> Privadesa: "Acceptar cookies" (o "Recordar historial")
  • Google Chrome:
    • Javascript: Configuració >> Mostrar opcions avançades >> Configuració de contingut: "Permetre que tots els llocs executen Javascript (recomanat)"
    • Cookies: Configuració >> Mostrar opcions avançades >> Configuració de contingut: "Permetre que s'emmagatzemen dades locals (recomanat)"
  • Microsoft Internet Explorer:
    • Javascript: Eines (ALT+X) >> Opcions d'internet >> Opcions avançades: "Restaurar configuració avançada"
    • Cookies: Eines (ALT+X) >> Opcions d'internet >> Privadesa

Les utilitats relacionades amb Informació Econòmica no em funcionen:
Altres pagaments, Dades Hisenda, Projectes de Recerca, etc.

Cal destacar que la informació de caràcter econòmic ja pot consultar-se des de fora de la xarxa corporativa. Fins ara aquesta informació només era accessible des de la UA.

Ocasionalment els usuaris de UACloud - Campus Virtual troben dificultats per a accedir a la informació econòmica quan utilitzen Internet Explorer. Si l'usuari entra amb un altre navegador comprova que no es dóna l'error . El problema radica en la configuració del navegador Explorer.

  • És indispensable que prèviament l'usuari s'haja instal·lat el Certíficado de Seguretat de la UA (aquest certificat també és essencial per a l'accés al servei de Webmail i a l'aplicació de gestió econòmica).
  • El navegador Explorer 7 i versions posteriors, exigeix una adequada gestió de la privadesa per part de l'usuari per a tenir accés a eines de UACloud - Campus Virtual que ofereixen informació econòmica: Altres pagaments, Dades Hisenda, Projectes de Recerca, etc. Per a accedir a aquestes utilitats ha de realitzar-se el següent procés:
    • Eines >> Opcions d'intenet >>
    • Privadesa >> Llocs >>
    • Adreça de l'assetge web: assetge >> Permetre >> https://www.ge.ua.es

Pot veure el procés complet amb captures de pantalla passe a pas per a resoldre aquest problema d'Internet Explorer amb les aplicacions de Gestió Econòmica.

 

UACloud: Aplicacions incluídas

Materials Docents i  UADrive

No puc  publicar nous materials

L'aplicació  Materials Docents  permet accedir als materials docents que el professorat deixa a l'alumnat. Des d'ella podeu  contrastar com veu el seu alumnat el conjunt de materials disponibles .


Els nous materials es pugen i assignen des de l'aplicació  UADrive
, permetent una gestió més intuïtiva i potent. 

 ·  Per a les assignatures del 2015-16 ja no podran pujar-se materials en l'antic Campus Virtual
 ·  El professorat  podrà traslladar a UADrive els materials que tinga ara en Campus Virtual simplement amb un clic de ratolí ( en UADrive el professorat disposa de la  utilitat "Importar")
 ·  En qualsevol cas, romandran disponibles -solament per a descàrrega- en l'antic Campus Virtual per a professorat i alumnat. 

 ·  Tota la informació està disponible en  la pàgina d'ajuda d'UADrive
 ·  Recomanem visualitzar el  vídeo de presentació d'UADrive , així com la infografia " el que has de saber d'UADrive ". 
 ·  A més, a través del seu departament o unitat,  pot  sol·licitar sessions de presentació d'UADrive   per a familiaritzar-se amb ell. 

Us demanem comprensió per a un canvi que ens beneficiarà a tots.

¿Quina capacitat té UADrive?

La capacitat d'UADrive és  de 3Gb  per a cada usuari.

  
Anuncis

Problemes en publicar un anunci (amb navegador Google Chrome )

El navegador Google Chrome està donant problemes en interpretar les dates inserides en l'aplicació anuncis d'UACloud, mostrant l' error "The field Data de caducitat (inclusive) must be a date."  o, en altres casos, sense mostrar error però no visualitzant-se l'anunci.

El problema és que Google Chrome interpreta l'hora en format anglés, amb el que una data que ens sembla vàlida la interpreta malament i com incorrecta.

S'està tractant de solucionar el problema, que només afecta al navegador Google Chrome . Mentrestant, recomanem fer ús d'un altre navegador per a inserir anuncis ( Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari... )

 

e-Administración

Vaig sol·licitar un certificat acadèmic a través d'UACloud, però encara no ho he rebut

  • Alumnat

    Amb l'engegada de la nova plataforma d'administració electrònica integrada en UACLOUD desapareix la tramitació manual per part dels centres en els certificats acadèmics. Tots els certificats es generen de manera automàtica dins de la mateixa aplicació:
    • Si es paga amb targeta des de la pròpia plataforma , es genera el certificat en uns 20-30 segons i es posa a la disposició del ciutadà.
      Ja no és necessari pagar en un termini de temps determinat com ocorria fins ara. Es pot fer l'endemà o fins al venciment del rebut.
    • Si es paga per finestreta o caixer automàtic , la conciliació de rebuts té lloc al següent dia laborable . Es detecta que el rebut està pagat i s'envia un correu electrònic al sol·licitant perquè accedisca a la plataforma a arreplegar el certificat (se li facilita en enllaç directe). També se li genera un avís en la pròpia aplicació que es pot veure en la pantalla inicial. Quan accedeix, se li genera el certificat en aqueix mateix instant i ho pot arreplegar en amb prou faenes uns segons.
    • El temps de generació del certificat ha passat d'uns 5 minuts a amb prou faenes 30 segons, aproximadament.
    • Aquelles sol·licituds en les quals no s'ha pagat i arriba la data de venciment del rebut , canvien a un estat administratiu ANUL·LAT per a evitar que es puguen seguir pagant. El sol·licitant haurà de fer una nova sol·licitud. Així evitem que s'acumulen expedients obsolets.
    • La plataforma és accessible des de mòbil i tabletas i està disponible tant en valencià com en castellà.
  • PAS Gestor en les Secretaries de Centre

    Novetats certificats acadèmics amb UACLOUD - eAdministración:

    Amb l'engegada de la nova plataforma d'administració electrònica integrada en UACLOUD va a desaparèixer la tramitació manual per part dels centres en els certificats acadèmics. A partir d'ara, tots els certificats es generaran de manera automàtica dins de la mateixa aplicació.

    Novetats més destacades.

    • Si es paga amb targeta des de la pròpia plataforma , es genera el certificat en uns 20-30 segons i es posa a la disposició del ciutadà. Ja no és necessari pagar en un termini de temps determinat com ocorria fins ara . Es pot fer l'endemà o fins al venciment del rebut.
    • Si es paga per finestreta o caixer automàtic , la conciliació de rebuts té lloc al següent dia laborable. Es detecta que el rebut està pagat i s'envia un correu electrònic al sol·licitant perquè accedisca a la plataforma a arreplegar el certificat (se li facilita en enllaç directe). També se li genera un avís en la pròpia aplicació que es pot veure en la pantalla inicial. Quan accedeix, se li genera el certificat en aqueix mateix instant i ho pot arreplegar en amb prou faenes uns segons.
    • El temps de generació del certificat ha passat d'uns 5 minuts a amb prou faenes 30 segons , aproximadament.
    • Aquelles sol·licituds en les quals no s'ha pagat i arriba la data de venciment del rebut , canvien a un estat administratiu ANUL·LAT per a evitar que es puguen seguir pagant. El sol·licitant haurà de fer una nova sol·licitud. Així evitem que s'acumulen expedients obsolets.
    • Les secretaries dels centres poden entrar a consultar els certificats ja generats (només els de el seu centre, com fins ara) però ja no han de desenvolupar cap treball de gestió . Per tant ja no s'enviaran avisos perquè entren a tramitar.
    • Relacionat amb l'anterior, desapareix la necessitat de mantenir la unitat centralitzada en època vacacional. Es pot gestionar que els usuaris que vagen a atendre en la unitat centralitzada puguen consultar els certificats generats per si sorgeix alguna possible incidència. 
    • El personal de les secretaries dels centres usarà el mateix usuari i contrasenya que en UACLOUD - Campus Virtual. Ja no cal usar un usuari independent per a l'aplicació.
    • Es migran els expedients i documents ja generats en SIGEM des de la seua engegada en 2011. Qualsevol alumne podrà seguir accedint als certificats que ja va generar amb l'anterior plataforma i els centres podran seguir consultant-los.
    • Els codis segurs de verificació dels documents de l'anterior plataforma segueixen sent vàlids i es pot accedir als documents mitjançant aqueix CSV.
    • La plataforma és accessible des de mòbil i tabletas i està disponible tant en valencià com en castellà.
    • S'emeten els mateixos tipus de certificat que s'han vingut emetent fins ara. No hi ha novetats en aquest sentit.

     

    Es pot fer arribar qualsevol dubte, suggeriment, etc. al Centre d'Assistència a l'Usuari (CAU) del Servei d'Informàtica, ext.9393.

 

Xarxa UA :
Aula Virtual , Accés Remot Xarxa UA, Bases de dades Locals, Reference Manager

Tinc problemes de connexió des d'Internet Explorer

Si té PROBLEMES AMB LA CONNEXIÓ amb RedUA des de Microsoft Internet Explorer , pot seguir algunes recomanacions en la nostra documentació per a la resolució de problemes de connexió de RedUA.

Amb quins navegadors puc accedir a RedUA ?

Per a la connexió amb el PC Virtual s'utilitza el protocol RDP ("Remote Desktop Protocol", protocol de Microsoft per a la comunicació en l'execució d'una aplicació entre un terminal i un servidor Windows).

Els navegadors que ofereixen suport RDP integrat són:

  • Internet Explorer para Windows.
  • Safari per a MAC.

Si tractem de connectar amb la resta de navegadors ( Chrome , Firefox i uns altres) la connexió no serà automàtica i haurà de configurar-se manualment en un altre programa, per la qual cosa no és el mètode recomanat.

No obstant açò, també és possible utilitzar qualsevol programa independent que siga compatible amb el protocol RDP, en aquest cas caldria configurar manualment la connexió del client RDP.

 

CV Altres Serveis: Aplicacions encara sense migrar des del Campus Virtual Clàssic

Tutorials interactius del CV clàssic

Dubtes de para què serveix o com funciona alguna de l'opcions de CV Altres Serveis ?

Campus Virtual disposava de tutorials interactius en els quals, pas a pas, podia explorar les diferents funcionalitats de CV Altres Serveis:

Avís: Ha de tenir-se en compte que aquests tutorials es van fer per al Campus Virtual clàssic.

           Només és vàlida la informació de les eines que romanen en CV Altres serveis.

 

Xarxa Sense fil WIFI - Eduroam

Com puc connectar-me a la xarxa WiFi de la UA?

És necessari disposar d'un usuari i una contrasenya que identifique a la persona, que és la mateixa que s'utilitza per a accedir a UACloud, Webmail, Vualà i altres serveis.

La identificació és personal i intransferible i qualsevol ús no adequat de la xarxa serà responsabilitat del titular d'aquesta identificació.

Serà necessari assegurar-se que el servei està actiu (en UACloud - Campus Virtual) i realitzar la correcta configuració en el nostre dispositiu sense fil (portàtil, mòbil, tableta, ...)

Si té problemes en seguir les instruccions d'instal·lació de la Wifi , pot dirigir-se al personal de suport situat en les Aules informàtiques de Lliure Accés.

 

Directori de personal de la UA

Per què no veig les actualitzacions de les meues dades en el directori?

Tingueu en compte que les dades es mostraran actualitzats l'endemà de la seua modificació.

Podeu tractar d'entrar a modificar-los de nou i si apareixen ja reflectits les dades que desitja. Aquests s'actualitzaran en el directori en un procés nocturn que es realitza en el servidor.

Com canviar les dades institucionals (d'Unitats, Departaments o Instituts)?

Els Gestors en cap tenen la possibilitat de modificar des de UACloud - Campus Virtual els telèfons, faxos o la URL de la pàgina web de la seua unitat, departament o institut universitari que es mostren en el Directori de la Universitat d'Alacant.

Pot veure les següents indicacions:
Manteniment de les dades d'unitats, Departaments o Instituts (dades institucionals).

 

Gestió Docent

Gestions del perfil PDI de les Secretaries de Centre, Departaments i Instituts

Com solucionar els problemes d'accés del professorat i alumnat?
Com activar perfils i comptes de correu del nou professorat?

El personal administratiu amb destinació en Centres, Departaments i Instituts Universitaris té accés a aquesta eina, amb els permisos específics per a gestionar la identitat de l'alumnat, professorat i becaris/as adscrits al seu Centre/Dpto./Inst. 

El personal administratiu que facilite suport al professorat extern ha de contactar amb el CAU del Servei d'Informàtica.

Si el personal destinat en Centre/Dpto./Inst. no té accés a aquesta eina ha de contactar amb la Unitat de Gestió de PAS perquè li assigne el perfil que li correspon.

L'eina gestió d'identitats d'UACloud té dues funcions:

  • Alta:Activar la identitat electrònica, de manera que l'alumnat/PDI puga accedir a UACloud i tenir un compte de correu amb el domini @ua.es (el sistema enviarà un missatge al correu personal de l'usuari, perquè aquest genere per primera vegada la seua contrasenya: sistema automatitzat de renovació de la contrasenya).

  • Modificar: Inserir quan siga necessari el correu personal de l'alumnat/PDI, perquè aquest puga gestionar la seua contrasenya de manera autònoma (sistema automatitzat de renovació de la contrasenya).

 

Com s'activa el perfil d'un professor en UACloud - Campus Virtual (i el seu compte de correu associada)? (en Gestió de Identitats)

Com puc saber si hi estan emplenats les dades corresponents a les assignatures ?
(especialment els apartats del programa de l'assignatura)

 

Notificacions

Com realitzar una notificació urgent (a través de SMS) des de CV Otros Servicios?

  • En CV Altres Serveis tenen la possibilitat d'enviar missatges SMS. Es tracta d'un canal de comunicació que complementa el correu electrònic, tutories, avisos...
  • El seu ús ha de limitar-se a situacions excepcionals , quan sorgisquen necessitats de comunicació molt urgents i immediates.
  • El cost global del servei pot ser considerable, per la qual cosa ha de fer-se un ús responsable del mateix. Inicialment aquest cost serà assumit per la Universitat, encara que no s'exclou que en el futur puga repercutir-se en els centres de despesa corresponents.
Característiques del servei
  • Cada perfil d'usuari té diferents possibilitats per a enviar i rebre missatges.
  • La privadesa del número de telèfon és absoluta. En cap moment l'emissor veu el nombre del destinatari.
  • La recepció de missatges és configurable . Cada usuari decideix què tipus de missatges pot rebre.
  • Existeix un control de registre dels missatges emesos, accessible des de CV Altres Serveis. S'informa de qui és l'emissor, quan va enviar el missatge, el text, etc.

 

Altres Serveis relacionats

Correu electrònic de la UA

Com accedir a WEBMAIL ?

Per a accedir a Webmail no fa falta entrar a UACloud - Campus Virtual: En la pàgina principal de la UA , just al costat d'UACloud-CV , tenim l'accés a Webmail (tal com estava abans del llançament d'UACloud).

Webmail sempre ha sigut un servei independent del Campus Virtual, encara que també es poguera accedir des d'ell. Des del nou UACloud - Campus Virtual tenim un accés al mateix en CV Altres Serveis >> Altres Serveis >> Webmail . Però és més recomanable accedir directament des de la pàgina principal de la UA .

Per què hi ha correus (SPAM) que s'han enviat en el meu nom (des del meu correu electrònic)?

Si detecta que s'està utilitzant el seu compte de correu de la UA per a l'enviament de SPAM per part de tercers, molt probablement tenen accés a la seua contrasenya i estan fent ús d'ella.

Li recomanem que canvie immediatament la seua contrasenya d'UACloud - Campus Virtual / Webmail (en qualsevol d'aquests serveis bastarà, doncs fan ús de la mateixa autenticació) immediatament per a evitar que seguisquen fent ús d'ella. El canvi ho pot realitzar des de la pantalle d'accés a UACloud o bé des de la pantalla d'accés avançat a Webmail: accedint des de la pàgina principal de la UA, però prement sobre l'enllaç "Accés avançat" i, en la pàgina d'accés que s'obri, fent clic sobre l'enllaç "Canvie de contrasenya d'autenticació".

L'accés a la seua contrasenya ho poden haver obtingut si ha facilitat les seues dades responent a algun e-mail fraudulent (recorde que mai ha d'indicar les seues contrasenyes per e-mail , ni la Universitat ni cap organisme li demanarien aquest tipus de dades sensibles per correu).

Una altra possibilitat és que tinguera algun virus o malware en el seu dispositiu. Li recomanaríem que, després de comprovar que té el seu antivirus correctament instal·lat i actualitzat, realitzara un escanege complet dels seus equips en cerca de virus o un altre tipus de malware. Si el seu antivirus haguera trobat algun tipus d'amenaça, seria recomanable canviar de nou la seua contrasenya .

D'aquesta forma, és possible que també hagen pogut obtenir altres claus d'accés que utilitze en altres serveis (banca on-line...) amb el que li recomanaríem que canvie també altres contrasenyes.

També podria ocórrer que s'estiguera falsificant la nostra adreça de correu (" Mail spoofing ") , una tècnica mitjançant la qual els ciberdelicuentes o spammers aconsegueixen que el correu brossa siga més confiable per a qui ho rep en arribar des d'una adreça d'una persona coneguda (seria similar a canviar l'adreça del remitent en una carta postal ).

La nostra adreça podria haver sigut recopilada realitzant cerques per internet (blogs, fòrums, xarxes socials...), en reexpedir cadenes de correus (bulos, hoax...), responent a falsos concursos o promocions, a través d'aplicacions no confiables que s'hagen instal·lat a la lleugera en el mòbil, acceptant aplicacions en les xarxes socials que tingueren accés a la nostra informació i la dels contactes...

En aquest cas, la solució passaria per notificar als contactes del problema i recomanar-los tractar aquests correus com qualsevol altre tipus de spam : eliminant-los o filtrant-los amb els mecanisme antispam que el seu programa de correu o els servidor de correu faciliten. Aquest tipus de correus deixaran d'enviar-se als pocs dies . Més informació en aquest article molt recomanable de l'Oficina de Seguretat de l'Internauta (OSI): " Mis contactos están recibiendo spam y el remitente soy yo ¿por qué? "

Puc enviar arxius de gran grandària des de Webmail ?

Aquest servei està disponible per al personal docent i investigador i el personal d'administració i serveis.

Quan s'intenta enviar el missatge, és possible que l'aplicació de correu ens informe que la grandària total excedeix el límit global establit (25Mb)  i per tant el missatge no pot ser enviat. Ha de tenir-se en compte que, per exemple, un fitxer binari de 12Mb podria arribar a ocupar els 25Mb una vegada recodificat i adjuntat al missatge.

Per a enviar arxius de gran grandària podeu utilitzar el servei de consigna que integra Webmail.

Aquest servei està integrat en el Webmail de la UA: Després de crear el correu i adjuntar arxius com si de qualsevol e-mail es tractara, heu de marcar l'opció situada al final de la pantalla i seleccionar en el desplegable el nombre de dies que estaran disponibles els arxius en el servidor per a la seua descàrrega , evitant així que l'enviament siga rebutjat per sobrepassar la grandària màxima permesa pel correu, així com saturar la bústia del destinatari.

Si es tria dipositar en consigna, el destinatari del missatge rebrà un enllaç des del qual pot descarregar el fitxer.

El servei té les següents característiques generals:

  • Possibilitat d'enviar fins a 1,2Gb en un només missatge de correu.
  • L'espai ocupat per un usuari en la consigna no pot superar els 4 GB.
  • La consigna no és infinita, té un límit i si està plena pels arxius d'altres usuaris no es podrà utilitzar fins que s'allibere espai.
  • Es monitoriza l'ús del servei.
  • Els arxius transferits a la consigna seran esborrats de forma automàtica transcorreguts 1, 3 o 7 dies , segons el seleccionat en el moment de l'enviament.

En la nostra web pot trobar instruccions detallades per a la utilització de la consigna de Webmail.

RESPONSABILITATS

Continguts : És responsable dels continguts aquella persona que allotja els arxius. Tots els arxius allotjats en aquest espai han de respectar les lleis vigents així com les Condicions d'ús dels recursos informàtics i de comunicacions de la Universitat d'Alacant i les Condicions d'ús del correu electrònic . Si el contingut de l'arxiu és sensible xifre-ho abans.

Seguretat : El responsable dels continguts ha d'assegurar-se que els arxius allotjats no posen en perill a la resta de la comunitat universitària.

Com puc configurar-me el meu correu de la UA en qualsevol programa de correu ?

Per a facilitar l'accés al correu de tot el personal i alumnes de la UA està disponible el servei Webmail . Una dels avantatges de webmail és la possibilitat de consultar el correu en tot moment en qualsevol ubicació des de qualsevol navegador.

Si desitja accedir al seu compte de correu electrònic de la UA mitjançant un altre programa ( Mozilla Thunderbird , Microsoft Outlook , Mail ...) ha de configurar-ho prèviament amb les dades necessàries per a l'accés al correu de la UA .

He canviat la meua contrasenya, però el meu programa de correu no em demana la nova

Els programes de correu ofereixen la possibilitat de guardar i recordar les contrasenyes per a no haver d'introduir-la repetidament.
Pot consultar la següent documentació per a recuperar o eliminar les contrasenyes guardades en el client de correu .

 

Més informació i resolució d'incidències relacionades amb el Servei d'Informàtica

UACloud


Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464