RedUA: connection to UA PCVirtual ( UA network remote access, Virtual Classroom, local databases, Reference Manager) IT Service

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Services
Logo IT Service   IT Service
IT Service

RedUA: connection to UA PCVirtual ( UA network remote access, Virtual Classroom, local databases, Reference Manager)

 

 

Red UA is a network connected to a Virtual PC that allows you to access the following services even when connected from outside the UA :

 

Methods of  Access to Red UA

 

1. Access to RedUA downloading and executing the program  "connection RedUA"
(NEW RECOMMENDED METHOD. Only for WINDOWS)

Puede acceder a Red UA mediante la  descarga de la aplicación cliente "conexión RedUA"

Recuerde no descargar y ejecutar programas recibidos por correo electrónico o desde sitios no de confianza

No requiere instalación en su equipo, simplemente  descomprimir el fichero  .zip  en cualquier unidad , incluso en dispositivos de almacenamiento portátil (memoria USB, disco duro externo, tarjetas SD…),  pudiéndola utilizar allá donde vayamos.

Al descomprimir el fichero podremos observar una estructura de ficheros como la siguiente:

Simplemente haremos  doble clic sobre el fichero  "conexion-redua" .  

En ciertos casos puede haber  problemas con el antivirus , con lo que durante su primera ejecución podría tener que  deshabilitarlo temporalmente.

Asimismo, debe tener en cuenta que en algunos  Windows 10 , al ser un software bajado de Internet,  necesitará concederle permisos específicos para poder ser ejecutado  (por ejemplo, puede tener que pulsar sobre "más información" y aceptar su ejecución).

Una vez abierto el programa, nos identificaremos con nuestro usuario y contraseña (con el que accedemos a UACloud) y seleccionaremos el  perfil  RedUA  en el desplegable:

Se abrirá un  PC Virtual  con  acceso inmediato a los recursos de Red UA: 

 

     

    2. Connection to RedUA using your Web Browser
    (Valid for Internet Explorer in Windows and Safari in MAC)

    It is possible to   access to Network UA from the link   or from the card of the application "Network UA" in your  UACloud - virtual Campus.  

    The following warnings and considerations must be  taken into account :


      Compatible browsers  (with   integrated RDP) are the following: 
      ·  Windows:   Microsoft Internet explorer  7 or upper version . You can downloaded from  http://www.microsoft.com/ie/ 
     ·  Mac:   Safari 

      However, any other independent compatible program can be used with RDP protocol, in which case you need to  set RDP client connection manually .


    Sometimes, connection problems with  Windows 8.1 and 10 can be solved  easily by  establishing Internet Explorer as the Administrator  (by clicking on the mouse right button on  Internet Explorer  access and select "Execute as administrator" from the drop-down menu)

     

    IMPORTANT CONSIDERATIONS and Problem-Solving:
    • If you are experiencing CONNECTION PROBLEMS from  Microsoft Internet  Explorer

      1. In case of using  Windows 8.1 or 10, problems can be solved  easily by  establishing Internet Explorer as the Administrator  (by clicking on the mouse right button on Internet Explorer access and selct "Execute as administrator" from the drop-down menu)
      2. In other case, usually problems are due to your browser settings. Please read the recommendations below to  reset your  Internet Explorer  browser back .  

    Remember that it is possible to   access to Network UA from the link   or from the card of the application "Network UA" in your  UACloud - virtual Campus.  

      

    Internet Explorer, Connection Problems Solving

    En Windows 8.1 y 10 , en algunas ocasiones los problemas de conexión se pueden solucionar simplemente  ejecutando Internet Explorer como Administrador  (Haciendo clic con el botón derecho del ratón en el acceso a  Internet Explorer  y, en el menú deplegado, seleccionando "Ejecutar como administrador")

    Los  problemas de acceso  a RedUA  suelen deberse a la configuración del navegador web  . Deberemos ir tratando de solucionarlos mediante los siguientes procedimientos:

    1. Restablecer configuración de seguridad  por defecto.
    2. Restablecer el navegador  a su configuración por defecto. 
     1. Restablecer configuración de seguridad por defecto

    Puede que haya activado algún filtrado de ActiveX. Se puede volver a la configuración de seguridad por defecto yendo al menú "Herramientas" >> " Opciones de Internet  " >>  pestaña "Seguridad"  >> botón "  Restablecer todas las zonas al nivel predeterminado  " (  si prefieres, hacerlo específicamente para los "  Sitios de confianza  "):

     2 Restablecer el navegador a su configuración por defecto

    Si el problema persistiera ya deberíamos restaurar Internet Explorer a su configuración por defecto (menú "Herramientas" >> "Opciones de Internet" >> pestaña "Opciones Avanzadas"  >> botón "  Restablecer...  "):

    Tras pulsar el botón "Restablecer..." deberemos  marcar "Eliminar configuración personal"  (leer atentamente antes de confirmar) y pulsar el botón " Restablecer  "

     

    After reestablishing the configuration,  when treating to access again to RedUA, the browser will warn that it is necessary to install and/or allow the execution of a component  ActiveX  (the browser will show the alert in the top or inferior of the page). Once accepted the use of this component, RedUA will work properly and you will not be asked again.

    In case of persisting problems, please access using the  application "Connection to RedUA"

     

    3. (Advanced Users) Manual Connection with other RDP Clients

    For Virtual PC connection, RDP protocol is used , which is a Microsoft protocol for communication in the execution of an application between a terminal and a Windows server) .

    Browsers  with integrated RDP are:

    • Windows Internet Explorer  
    • Mac Safari .

    Connections with  other browsers ( Chrome , Firefox and others ) are not recommended as they will not be automatic and should be set manually in other programs. A web page will be displayed where the  information should be inserted manually in a compatible indepent program with a  Microsoft RDP protocol .

    Some of the options you will have available are as follows:

    • Windows, remote access connection client that can be found in the accessories group.
    • Linux: RDesktop.
    • Mac: CorD.


    You should. at least, complete the following parameters in all RDP clients:

    • Equipment
    • Port
    • Username
    • Password

    Consult the documentation of the RDP client of your choice to learn how to provide those parameters.

     
    Please, note that the parameters of your RDP client will be different for each connection as they will be provided automatically as you try to connect from your browser.


     Also, in order not to   cancel the connection, you should not close the wep page that displays that connection information until the work is finished.

     

    For additional support, please contact with the User Support Service  (965 90 9393)